• Nickidocka

IVF hösten 2014

Underligt egentligen hur öppettider kan störa en så naturlig ssk som att få en chans att få barn!

Jag är idag på spraydag 7, tycker det går bra trots alla möjliga biverkningar, är glad att få vara igång. Prover den 18/8 och därefter sprutor, äggplock mm. Det är nära nu!!! Spännande. ?

• Nickidocka

Månaden tickar på och sprayen går bra. På måndag ska blodprov tas och sen är det sprutor som gäller ja ni vet ju hur det går till.

Spännande är det iallafall, börjar bli nervös, om ett år kanske vi är föräldrar. Vet att man inte ska tänka och hoppas för mycket men det är även svårt att låta bli.

• Nickidocka
    Speck skrev 2014-08-16 08:22:07 följande:

Nickidocka: klart man ska hoppas. Och att inte tänka för mycket när man är i en sån sits är ju nästintill omöjligt :)

Ja ellerhur! Man tänker och tänker, på allt möjligt. Fjärilar i magen!!!

Hatar det rådet man brukar få av människor som inte har en aning om hur det är att vara barnlös, tänk inte på de så kommer det att fungera.
  • Nickidocka

Speck:

Jag känner precis likadant. Vårt försök stannar mellan mig och min kille. Vi har ingen i vår närhet som vet om det. Orkar inte ta alla konstiga frågor, kommentarer och diskussioner som folk ska ha. Vill heller inte att folk ska diskutera vårt liv, beslut och tillvägagångssätt när vi inte är närvarande.

Människor är så duktiga på att lösa andras problem.

Imorgon är det dags för blodprov iaf , sen kommer vår ssk ringa oss och då ska vi börja med sprutor. Gahhh är så himla nära nu, är för en gångs skull glad över att månaden gått fort..

• Nickidocka

Miamorot:

Sa de på ett ungefär till dig hur länge du skulle spruta? Eller beror det helt på hur äggen utvecklas?

• Nickidocka

Nu har jag tagit sprutor i två dagar. Det går bra. Var sjukt nervös inför första gången men det gick bra tillslut, kändes ju knappt ;) .

På fredag ska jag på vul och veckan efter det blir det äggplock. Nu är det inte långt kvar. Wiiiee

• Nickidocka
    pco skrev 2014-08-25 14:44:39 följande:

Tack så mkt för lyckönskningen, nu har jag fått tillbaka lilla blastisen som såg lika fin ut vid frysning som vid upptining, inga celler tappade elr så :)

Vad bra. Håller tummar och tår för er nu!!!
  • Nickidocka
    Saturnus skrev 2014-08-25 23:40:52 följande:

Spännande vi är på exakt samma sprutdag. Är det första ivf:en för dig? Känner du av sprutorna något? Jag ska på vul på onsdag och fredag. Spännande! Håller tummarna för oss! :)

Det är vår första IVF. Häftigt att vi är på samma sprutdag, jag har kört långa protokollet.

Kan inte säga att jag känner av sprutorna något, hade lite ont igår, nästan som mensvärk men det försvann efter någon timme. Tycker det är skönt att slippa spraya däremot, den smaka så illa, näsblod, huvudvärk mm. Nu är det ju bara ett stick i magen så är det klart sen ;)

Är det erat första försök också?

Hoppas hoppas <3
Svar på tråden IVF hösten 2014