• Bubby

IVF hösten 2014

Hejsan.

Tänkte om man kunde hoppa in här.

Jag har sprayat i 4 veckor med synarela och ska börja med gonal-f imorgon.

Mår ganska piss av sprayen, men är glad att jag haft semester.

Jag och min sambo har en dotter på 6 år, hon är tillverkad på "normalt " sätt ;).

Sen har vi försökt med ett syskon ett par år men har inte lyckats vilket vi tänkt att jaja, det blir när det blir.

Sen i vintras blev vi äntligen gravida!! Vi blev överlyckliga, som vi väntat och längtat, hela familjen.

Men i v 10 fick jag ont, förbaskat ont. Åkte in till akuten och orden av doktorn har etsat sig fast "- ja graviditeten sitter inte i livmodern iallafall "

Jag hamnade i chock. Det var utomkvedshavandeskap och akut operation.

Blev ganska dålig och krävde mycket smärtstillande i ett par dagar.

När jag skulle fara hem och läkaren som hade opererat kom in för att berätta hur operationen hade gått förstod jag nånstans att allt inte stod rätt till.

Jag hade såklart blivit av med äggledare som ägget fastnat i men dessutom var min andra äggledare helt förstörd.

Våran dotter var ett mirakel för troligtvis var den bortopererade lika förstörd.

Där är vi nu, tacksamma för att det ändå finns goda chanser för oss och tacksamma för möjligheten.

Men också oerhört oroliga.

Jag känner ett stort behov av att "prata" med kvinnor i samma sits för ibland känner jag mig så ensam...

• Bubby

Hejsan.

Jag har varit lite tyst här i gruppen. Skrev ett inlägg förut men sen har jag mest följt er.

Idag satte vi tillbaka en liten blastis, det känns så himla härligt att äntligen vara här. Samtidigt läskigt och man vågar liksom inte bli för glad.

Vi hoppas att de två andra duger till frysen så att man slipper gå igen allt med hormoner igen ifall det inte lyckas nu. Men jag har en bra känsla,jag tror på det här.

• Bubby
    Mallan82 skrev 2014-09-03 17:43:37 följande:

Men vad härligt! Längtar tills jag är där jag med. Hoppas det är er framtida bebis som flyttat in nu! Behåll den där bra känslan :)

Tack så mycket ????.

Vart i behandlingen är du?
  • Bubby
    TreTriss skrev 2014-09-05 11:35:51 följande:
    har någon av er som tagit lutinus upplevt att det blir svårare att föra upp införaren efter en tid?
    sedan några dagar tar det liksom stopp, första 6-7 dagarna var det inga problem, men nu verkar det typ svullet eller nåt?
    gör inte ont så bör ju inte vara irriterat..
    Jag upplever också att jag inte får den lika långt in längre, skönt på nå vis att jag inte är ensam:)

Grattis Moolie :D!!
  • Bubby

Jag har testdag den 16:e och tiden har aldrig gått saktare. Men jag vågar inte testa innan, det känns som domedagen...

Dessutom fick vi veta idag(pga slarv med post som hamnat bland reklamen) att inget av våra ägg gick till frysen. Så nu känns det hela ännu viktigare, jag vill verkligen inte behöva gå igenom allt med nedreglering och hormoner igen. Det var så sjukt tufft.:(

Idag är vi ledsna, vi hade ändå satt så stort hopp till att få nåt till frysen, om inte annat för ett framtida syskon...

Jaja,all kraft till " bollen " som vi satt tillbaka i onsdags :).

• Bubby
    Saturnus skrev 2014-09-06 22:43:01 följande:

Jag sitter i samma sits som er! Fick inte heller något till frysen. Det känns lite hopplöst jag vet men det behövs bara ett guldägg! Nu hoppas vi på att dom gror i våra magar :)

Ja det är ju sant det, nu hoppas vi på guldäggen!!

:D
  • Bubby

Lägger till mig på listan:D

Lilla0 - ET 25/8

MiaMorot - ET 27/8

TreTriss - ET 27/8

Moolie - FET 30/8

Calabalic - FET 2/9, TD 16/9

Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9

Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9

Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9

lucylight - Sprutstart 29/8 planerat ÄP v. 37

Lokattis - Sputstart 31/8

Speck - Spraystart 2/9

trex2013 Spraystart 20/8 Spraystart ?, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)

sesanka - FET i naturlig cykel 17/9

Frugis- beräknad sprutstart 17/9

• Bubby

Konstigt, jag föll visst bort från listan:(.

Provar igen då.

Lilla0 - ET 25/8

MiaMorot - ET 27/8

TreTriss - ET 27/8

Moolie - FET 30/8

Calabalic - FET 2/9, TD 16/9

Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9

Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9

Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9

lucylight - Sprutstart 29/8 planerat ÄP v. 37

Lokattis - Sputstart 31/8

Speck - Spraystart 2/9

trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)

sesanka - FET i naturlig cykel 17/9

Frugis- beräknad sprutstart 17/9

MissEmman: .Sprutstart 5/9. ÄP v.38

Jag fick som sagt tillbaka en blastis förra onsdagen och börjar på allvar få gravidsymtom :).

Mår illa som en gris, liknande illamåendet jag hade med min dotter. Fast jag vågar ändå inte hoppas på för mycket, så jag håller mig på marken ett tag till.

• Bubby
    Nickidocka skrev 2014-09-08 17:46:44 följande:

Något har hänt med mig! Igår kväll när vi lagt oss för att sova kände jag lite på magen, tröck, massera och lite så. Sen efter en kvart fick jag så ont i magen (mest på vänster sida) att jag inte kunde vara still, kallsvettades, låg och kved i sängen. Fick ren Panik. Trodde ett tag att jag fått tarmvred. Min man ringde 1177 efter ca en timma precis efter att jag lyckades ta en alvedon. Kvinnan som han talade med bad oss att avvakta en timma minst så alvedonen fick verka, hade det inte gått över så skulle vi ringa tillbaka. Det gick över efter dryga två timmar av intensiv smärta. Jag kunde bara ligga i en ställning, så fort jag rörde mig gjorde det ont igen. Idag känns det lite bättre men det gör ondare än tidigare dagar. 

När jag tar ett djupt andetag så kännd det som om jag har väldig träningsvärk i magen, det hugger typ i mellangärdet ut mot revbenen. Kliniken säger att det är normalt inom två veckor att känna så ibland.

Har någon av er haft nåt liknande? ??

Det låter som när jag fick mitt utomkvedshavandeskap, då åkte jag in till akuten för just sån smärta. Dom konstaterade bara tidig graviditet och gratta oss så fick vi åka hem. Vilket ju inte slutade så bra några veckor senare.

Men det kan ju inte vara det du har dock. Usch så himla otäckt. Hoppas verkligen att det inte är någon fara!
Svar på tråden IVF hösten 2014