• Shatiri

IVF hösten 2014

Hej!

Jag hoppar också gärna in här. Känner ett behov att diskutera med människor som går igenom en liknande situation.
    Min historia:
    Jag och make började försöka för ca 2 år sedan då precis 31 år gammal, efter 1 år blev det utredning som inte visade några fel, dvs oförklarlig infertilitet.
    Första ivf gjordes i juni i år, det långa protokollet, 9 plockade ägg, 5 befruktade, 1 som var bra för att sätta in.Inga ägg till frysen. Ingen graviditet.
    Väntar nu på försök nummer 2. Planerad start ca vecka 39 med nässpray och hela kittet.
    Känns bra att snart köra igång men ändå sån ångest. Ibland går det bra och ibland mindre bra. Känns som alla andra "hinner före" fast det inte är någon tävling. Blir snarare uppgiven än glad när vänner blir gravida som inte försökt alls länge. Frustration är väl det minsta man kan säga. Hoppas det kommer kännas bättre att prata med fler i samma sits
    Just det, går på Sahlgrenska.

• Shatiri
    Tiger201008 skrev 2014-08-11 19:39:10 följande:

Någon som gör IVF i Göteborg Sahlgrenska? Undrar Lite ungefär hur lång väntetiden är efter första läkarbesöket. Tacksam för svar

Jag går på Sahlgrenska. Innan vi fick första läkartiden hade vårdgarantin så min man ringde och skällde lite på dem
    Sen gick det undan och vi fick en tid där vi planerade hela proceduren ut efter min cykel osv. Vet inte om det var svar men det var så det gick till för oss.
  • Shatiri
    Tiger201008 skrev 2014-08-12 10:53:52 följande:

Tack för svaret???? jag får vänta och se...

Vårdgarantin hade gått ut skulle jag skriva
  • Shatiri
    Tiger201008 skrev 2014-08-12 16:03:20 följande:

Idag ringde dom från IVF mott Sahlgrenska skall få tid för läkarbesök nu i september:)

Vad skönt! Jag ska ringa dem i september för planering av andra försöket.
  • Shatiri
    Tiger201008 skrev 2014-08-13 19:48:27 följande:
    När du ringer dom i september när sätter dom igång med din behandling då?
    Jag ringer när jag fått mens och sen får jag väl börja spraya ca 20 dagar därefter.
Svar på tråden IVF hösten 2014