IVF hösten 2014
Hej, jag hakar också gärna på här. Under senaste året har jag gjort två IVF (ET) som misslyckades. Det första i höstas blev sådär, vi fick ut 7 ägg varav 4 befruktades varav bara 1 var tillräckligt bra att använda. Blev en kemisk graviditet, dvs svagt utslag på teststickan och några dagar försenad mens, men sen inget mer. Åkte på flera veckors förkylning med hög feber efteråt.
Andra IVF:en fick mycket bättre resultat embryomässigt, fick ut 17 ägg varav 10 blev befruktade och 6 st blev av toppkvalitet, så 1 sattes tillbaka och 5 till frysen. Blev inget av det som sattes in, däremot åkte jag på en månads lunginflammation och ägglossningen uteblev i flera månader efteråt och jag har fortfarande störningar.
Därför har jag fått vänta med FET tills nu i höst. Men i början av september kommer vi förhoppningsvis kunna göra FET iaf, om ägglossningen kommer som den ska. Ska bli skönt att försöka i naturlig cykel nu och slippa alla hormoner, det verkar inte som min kropp tål dem så bra. Det är dock inte särskilt vanligt att man får såna problem som jag haft med hormonerna, så ni behöver inte vara oroliga. :)