• Ananas

IVF hösten 2014

Hej!

Jag hoppar gärna med här!

Har en son som jag fick med hjälp av IVF, den långa metoden, på RMC Lkpg 2012. Man konstaterade manlig infertilitet under utredning. 

Vi började syskonförsök i höstas, då den korta metoden, eftersom jag blev överstimulerad. Tyvärr med mycket sämre resultat så jag fick inget embryo återfört. Då framkom också att det inte fanns någon manlig infertilitet som hinder längre, så sedan dess har vi försökt på egen hand utan framgång.

Så nu gör vi syskonförsök nr 2 och då med långa metoden igen. Spraystart den 30 augusti. 

• Ananas
    MiaMorot skrev 2014-08-11 21:00:40 följande:
    Hej!

Vad spännande med en till som kör syskonförsök i Linköping! Jag undrar hur de gör med betalningen nu n'r man ska finansiera det hela själv. Betalar man i kassan vid något av besöken, eller skickas det faktura hem sen?
    Här ska vi göra ett försök med korta metoden. Sprutstart på fredag! :D

Hej!

Ja, kul, vi är ju i samma sits!
    Man får en faktura efter att behandlingen avslutats
    Lycka till och uppdatera gärna hur det går för dig. 

• Ananas
    MiaMorot skrev 2014-08-14 21:23:29 följande:
    Jag fick 2 panodil någon timme innan. sen satte de bara en infart, ifall att det skulle behövas mer. Och när jag nästan skrek rakt ut när de började plocka äggen, och tårarna sprutade så fick jag en skvätt morfin, och sen gick det iaf lite bättre. Men jag blev mest yr tyckte jag.

Denna gång ska jag säga till innan att jag upplevde förra gången som väldigt smärtsam och hoppas jag kan få mer bedövning innan, i förebyggande syfte..
    Men oj!
    Jag fick två panodil innan ÄP och morfin under själva plocket och blev lite snurrig... Fick inte du det? Vi gjorde ju behandlingen samma år & på samma ställe menar jag. 

Men jag kan lugna dig att med vårt syskonförsök i våras fick jag först panodil och sedan var det nytt att man fick en bedövningsspruta, så det kändes mycket mindre denna gång! Minns inte om jag fick morfin också, men jag tror det..
    Man glömmer fort! :)
  • Ananas
    MiaMorot skrev 2014-08-14 21:23:29 följande:
    Jag fick 2 panodil någon timme innan. sen satte de bara en infart, ifall att det skulle behövas mer. Och när jag nästan skrek rakt ut när de började plocka äggen, och tårarna sprutade så fick jag en skvätt morfin, och sen gick det iaf lite bättre. Men jag blev mest yr tyckte jag.

Denna gång ska jag säga till innan att jag upplevde förra gången som väldigt smärtsam och hoppas jag kan få mer bedövning innan, i förebyggande syfte..
    Ah, nu läste jag igen och såg att du fick morfin :) 
    Men som sagt, jag tror du kommer känna minimalt denna gång även om bedövningssprutorna känns lite såklart. 
  • Ananas
    Under behandling:

Speck - Spraystart 2/9, VUL 22/9, ÄP 29/9, ET 1/10
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)  
    Frugis- Sprutstart 21/9, vul 26/9
    Emmli: Sprutstart 23/9, VUL 29/9
    Chasingdreams: ÄP 26/9
    Mallan82: ÄP 26/9
    Calabalic - FET 27/9 (4:e försöket)
    lucylight - FET v. 42
    TreTriss - Uppehåll, nytt FET i slutet av oktober 
    Ananas - ÄP troligtvis onsdag 1/10

Ruvare:

MissEmman: ET 17/9. TD 4/10. 
    Lokattis - ET 18/9, TD 6/10

Gravida:

MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Niisan: (1:a försöket, ICSI) Sprutstart 30/8, VUL 5/9, ÄP 11/9, ET 13/9. Testade positivt RD 8 
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
  • Ananas

Hejsan,
    Då var även jag ruvare sedan igår Glad
    Fick ett fint ägg tillbaka och 8 st skulle odlas vidare till på måndag för att förhoppningsvis bli blastocyster (men det lät inte som att det var särskilt troligt). 

Den 22 är det testdag, men jag kommer nog testa den 15/10 på RD12. 

Jag är extremt uppblåst och kan definitivt inte ha mina vanliga jeans. Blev överstimulerad sist och inlagd i en vecka + sjukskriven i totalt 7 veckor så det är inte annat än att jag oroar mig för det. Kan verkligen progesteronet ge sådana kraftiga biverkningar?

Jag tyckte att både ÄP och ET var mycket besvärligare än vad jag minns det, så jag är livrädd för att behöva göra allt detta igen om vi skulle misslyckas. 

• Ananas

Min mage är superuppsvälld och det är även tungt att andas emellanåt och att dra djupa andetag. Jag känner igen symptomen från när jag var ÖS, men när jag pratade med mitt sjukhus idag (som jag låg inlagd en vecka på när jag var ÖS), så tyckte de att jag skulle avvakta med att komma in. Kan Lutinus ge sådana här besvärliga biverkningar? Det blir sjukskrivning för mig imorgon för jag skulle inte ens ta mig till kontoret. Jag har bara legat ner hela helgen och inte tagit mig utanför dörren. Har ni några ideér/råd att ge?

• Ananas
    CB1982 skrev 2014-10-05 22:06:01 följande:
    Jag var själv väldigt uppsvullen (såg ut att vara i 6 månaden eller nåt ) och hade svårt att andas från äggplock till ca en vecka efteråt.

Kan vara helt normalt men jag tror att man generellt ska själv känna efter vad man tror och gå på ens magkänsla.

Ibland är det dessutom bättre att åka in och kolla upp det en gång för mycket än en gång för lite. Dessutom om det inte är ÖS så kan du åtminstone slappna av
    Så sant, så jag har pratat med kliniken nu som vill att jag går och kollar upp detta. Kunde du jobba efter ÄP? Hade du många äggblåsor? Jag hade ju 31 st så jag gissar att det kan bero på det också. 
  • Ananas

Mallan82: hur går det för dig?

Frugis & simsalabim: Hur mår ni? Ni ligger ju lika i tid så därför jag är nyfiken.

Själv har det konstaterats att jag är överstimulerad med över 10 cm stora äggstockar och vätska i buken. Var tal om inläggning, men än så länge mår jag för bra och får istället gå på regelbundna kontroller, men är sjukskriven och ordinerad vila. Annars har jag inte mycket känningar. Idag har jag för första gången känt lite molvärk och haft lätt illamående och huvudvärk. Något förhöjd temperatur också på 37,2.

• Ananas
    Mallan82 skrev 2014-10-10 20:23:42 följande:

Jo då, jag är på dag 11 nu. Förra gången började jag få lite spottings dag 11, lite mer dag 12 och fick mens dag 13 så vi får se under helgen. Hoppas innerligt på att det gått bra den här gången... men TD först på tisdag. 

Hoppas du blir bättre snart, vila ordentligt!!! 

Håller tummarna att du plussar på tisdag & att du slipper spottings!!
  • Ananas
    CB1982 skrev 2014-10-13 14:04:06 följande:

Varit på gynakuten nyss.

De fann inget embryo vilket han sa att man bör göra i min vecka så det ser tyvärr ut som om det är ett missfall

Lämnade blodprov och dom ringer angående det imorgo sedan får jag antagligen komma tillbaka på torsdag eller fredag och ta ett nytt prov.

Tappat andan nu, vill gråta men kan inte....

Känner mig tom...

• Ananas

Jag beklagar, skulle det ju stå.... Vilken vecka är du i? Håller tummarna att ni får positivt besked imorgon iaf.

CB1982 skrev 2014-10-13 14:04:06 följande:

Varit på gynakuten nyss.

De fann inget embryo vilket han sa att man bör göra i min vecka så det ser tyvärr ut som om det är ett missfall

Lämnade blodprov och dom ringer angående det imorgo sedan får jag antagligen komma tillbaka på torsdag eller fredag och ta ett nytt prov.

Tappat andan nu, vill gråta men kan inte....

Känner mig tom...

Svar på tråden IVF hösten 2014