IVF hösten 2014
Någon som gör IVF i Göteborg Sahlgrenska? Undrar Lite ungefär hur lång väntetiden är efter första läkarbesöket. Tacksam för svar
Någon som gör IVF i Göteborg Sahlgrenska? Undrar Lite ungefär hur lång väntetiden är efter första läkarbesöket. Tacksam för svar
Tack för svaret???? jag får vänta och se...
Idag ringde dom från IVF mott Sahlgrenska skall få tid för läkarbesök nu i september:)
Hej alla nya, välkomna! :)
Nu har vi äntligen fått vår kallelse. Vi hamna hos IVF-kliniken via Vårdgarantin .. Känns så himla bra, så om två veckor ska vi dit på möte inför sprutstart. Blir förmodligen v 38 om jag inte får börja samma vecka! Väntar nämligen mens samma dag, men har svårt att tro att det kommer hinnas med!
Att 5 veckor känns så långt bort, när man ändå är så nära!
Över ett år har vi aktivt försökt, men haft oskyddat i 4 år. Nu hoppas jag det är vår tur :)
Kram på er alla!
Hej! Jag och min kille genomgick utredning under hösten 2013 och våren 2014. I utredningen framgick det att problen mest beror på min kille, vars spermier är få och långsamma. Jag hade en polyp/cysta i livmodern som opererades bort i februari.
Jag är 27 år och min kille 28 år.
I måndags var vi på kliniken och planerade vår första IVF-behandling (ICSI). Väntar nu på att nästa mens skall komma och sen kör vi igång (bör komma runt 5/9). Kommer att köra långa protokollet. Beräknad spraydatum är 26/9 och om allt går som det ska så sätter vi in ett embryo runt v 43. :)
Hej en liten fråga, tog bort två polyper i livmodern i början av sep och har inte fått igång min menscykel. Skall på onsdag till Sahlgrenska för läkarbesök och planeringsstart inför IVF/PGD.
Gynekologen som jag ringde idag sa att det kan dröja över ett halvår innan menstruationen kommer igång igen:/
Någon som vet vill inte vänta så länge :(
Tacksam för svar...