• sama12

IVF hösten 2014

Hej!
    Hoppas det är ok att jag hoppar in här.
    Efter två misslyckade inseminationer har remiss blivit skickad till ivf. Fått tid den 13 aug fick jag veta i fredags.
    Stod att det kunde ta lite tid att få börja behandling pga långa köer, men att komma dit är ju ett steg i rätt riktning.
    Vi kan inte bli gravida pga att jag har endometrios.
    Både spännande och oroligt.

Jag har berättat för min chef, två kollegor samt min familj och de närmaste vännerna. Behöver stödet då det varit en tuff väg så här långt. Förra året gick jag på enanton i sju månader. Väldiga klimakteriebesvär hela långa varma sommaren. Gick inte att komma med dumma ursäkter över mitt genomkassa humör och att jag dröp av svett vid minsta lilla så var lika bra att vara ärlig till de som står mig närmst.

• sama12

Får se vad de säger den 13 aug om hur lång tid det beräknas ta att köra igång med första försöket. Annars får jag kolla upp det med vårdgaranti. Tack för tipset :)

• sama12

Tack sesanka för att du delar med dig.
    Ser med spänning och förväntan fram emot vårt första besök den 13 aug.
    Hoppas att ni lyckas nu i höst.

• sama12

Igår stativ och kollade på en film om ivf som man skulle titta på innan besöket som är på onsdag. Bara en vecka kvar. Tror att det blir långa protokollet för oss och hoppas att vi kan köra igång snart. Min mens är inte att lita på, men hoppas att den kommer inom de närmsta veckorna.
    Jag har använt både enantonspruror (som är som nässpray men långtidsverkande), nässpray för nedreglering och gonal f sprutor innan då vi gjort två inseminationer så vet hur jag reagerar på allt.
    Var i klimakteriet hela förra sommaren. Det var svettigt med alla vallningar ;)

Så spännande med allt nu att det pirrar i magen!

• sama12

I onsdags var vi på vårt första besök. Väntar mens vilken dag som. Ska då ringa dit och sen börja med gonal f på dag 3. Kort protokoll.

Har gjort det långa med ett par veckors spray innan sprutor inför insemination + 7 månaders nedreglering med sprutor pga endo. Så vet hur jobbigt det är med det.

• sama12

Speck: ja, blev korta protokollet. Hade ställt in mig på det långa så blev glad. Helt sjukt vad mycket tankar man har inför detta.
    Är det andra omgången för dig då?

• sama12

Speck: hur funkar det med syskonförsök? Får ni betala det själva då?
    En av alla tankarna är att vi vill ha mer än ett barn.
    Håller tummarna att din kropp fattar galoppen denna gången med.

• sama12

Speck: hoppas på det :)

Det finns inte nåt bidrag att söka från försäkringskassan? Dom har ju hur mycket olika sånt som helst. Nån som vet?
    Nu tänker jag på första omgången man inte betalar själv utan kanske för mediciner och körersättning?

• sama12

På onsdag är det tre veckor sen vi var på ett första besök inför ivf. På undersökningen såg doktorn att det snart var dags för mens och det var på dag 31 i min cykel. Mellan30-40 dagar är inte ovanligt för mig. Men idag är det dag 49. Min molande mensvärk jag dragits med i två veckor försvann helt nu innan helgen. Kvar är mina enormt ömmande bröst. Brukar få det innan mens, men den kommer ju inte.
    Är väl stress och tankar på att få börja behandling.
    Vad ska jag göra? Bara fortsätta vänta eller ringa dit? Blir ju helt knäpp här :(

Svar på tråden IVF hösten 2014