Inlägg från: Johanniee |Visa alla inlägg
  • Johanniee

Sluta med nappflaska

Dricker han vällingen i sängen (liggande) eftersom du tänker på pipmugg istället för vanlig mugg? I så fall kanske ni kan "göra om" rutinen lite och ta vällingen sittande vid tex sagostunden innan barnet borstar tänderna för kvällen och lägger sig. I så fall kan han ju driccka ur vilken mugg som helst. Kanske bra att minska ner mängden välling också till just en muggs storlek då han ju antagligen inte behöver vällingen för mer än att vakna/somna med? Näringen ska han ju få via maten i den åldern :)

• Johanniee
    Nenna29 skrev 2014-06-18 20:18:22 följande:

Han dricker inte i sängen, o inte för att somna heller igentligen. Som ett extra kvällsmål och mys för att varva ner mer. Svårt att ge en extra macka istället, för det vill han inte ha.
    Han har alltid varit liten, o jag är väl kanske löjlig, men då vet jag att han fått i sig lite mer när han får sin välling.
    Men nu var det ju inte det som var frågan igentligen.

En vanlig mugg, ja varför inte.. :)

Ahh då är jag med :) Du kanske kan fråga honom vad han vill? Prata lite om det och säga att nappflaskor är för bebisar och att han är en stor kille. Sen kan ni ju gå ut tillsammans så att han får välja sig en ny vällingmugg?

Och vill han inte sluta med nappflaskan kan jag ju dela med mig av min tandläkares visdom när jag skulle sluta med napp: "Sneda tänder går att fixa till, men inte en trasig själ" ;)
Svar på tråden Sluta med nappflaska