• AnnC

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Ett till bim i oktober mena jag!

• AnnC

Första gången vi lämnade för övernattning var dottern drygt 1,5 år. Sen var hon mycket hos farmor o farfar under tiden vi bodde på sjukhuset i våras, men annars är det verkligen inte ofta vi lämnar för natten. Bara om vi ska göra nåt speciellt o det bli väl bara nån gång per år haha.

• AnnC

Jag är också 33 o gammal

Härligt o få se ett tickande hjärta willhiamsmamma. Hur mår du då?

Hoppas på fler tickande hjärtan här snart! Blir tokig, känns som man inte kan gå vidare i livet. Måste det lyckas denna månaden...

• AnnC
    SaJoH skrev 2014-10-06 14:49:08 följande:
    Har du barn sedan tidigare AnnC? (Antar det, eftersom du är med här :)) Jag har en son och det tog 11 månader att bli gravid förra gången så jag ser inte fram emot en likadan period igen smile4.gif Vi hade précis anmält oss till fertilitetsundersökning då jag plötsligt blev gravid, helt naturligt. Hur länge tog det för er att bli gravida förra gången?
    Jag har en dotter född april 2012 och en till dotter född april 2014. Min andra dotter var svårt sjuk och blev bara fem veckor gammal, har skrivit om det tidigare i tråden...

Första dottern blev till på tredje försöket och andra dottern på femte försöket.

Och nu är vi inne på försök nr fem igen...

Tar inte alls för givet att det ska lyckas och känner jättemycket stress. Dels mår jag så klart inte bra av det som har hänt och på nåt sätt är min hjärna bara inställd på att komma tillbaka dit jag var, innan allt kaos började. Det är allt som finns för mig nu. Gör om gör rätt... Skulle ju egentligen vart mammaledig nu med en 6-månaders liten tjej

Förstår att du oroar dig för att det ska ta tid igen, men det behöver det ju inte göra. Känner väldigt många faktiskt som det tagit tid för första gången men blivit gravida snabbt med andra. Men det är ju så klart olika och det är säkert massor som spelar in. Vilket försök är ni på nu? Hoppas ni inte behöver kämpa lika länge denna gången!
  • AnnC
    SaJoH skrev 2014-10-06 15:18:53 följande:

Jättetråkigt att läsa, AnnC. Verkligen. Jag såg tyvärr inte att du skrev det ovan. Förstår att du inte mår bra och att pressen på att "göra om" därför blir stor. Jag hoppas verkligen att ni blir gravida snart igen!

Vi ska précis börja på forsök nummer tre, ÄL I slutet av veckan. Jag är en person som vill ha kontroll, och I de här frågorna kan man ju inte det. Det är väldigt frustrerande för mig :(

Jag lovade mig själv att jag inte skulle hålla på så här "nästa gång" vi försöker, men nu sitter jag här igen, googlar och oroar mig. Borde bara försöka leva men det verkar inte gå med mina tankar...

Usch ja, jag är precis likadan! Därför jag testar med allt jag kan, och tempar hehe.. För att ha så bra koll som möjligt. O ändå känns det ju nästan omöjligt att kunna påverka!

Varje gång (åtminstone med första två) har man börjat med att tänka "det blir när det blir" och för varje månad som går sen är det svårare att vara "cool".
  • AnnC

Fick du utslag igår o ni hade sex igår så tycker jag det låter som ni har en jättebra chans bittersweet! Håller tummarna!

• AnnC

Det kan variera från månad till månad! Jag har haft första positiva äl test samma dag som jag ägglossat, och jag har haft positivt äl test och haft äl dagen efter. Tror aldrig jag har haft äl två dagar senare men det kan man ju ha.

• AnnC

Japp temphöjning kommer dagen efter släppet!
    Det kan gå tassiemon, efter ägget släppt så lever det ju i ca ett dygn också. Håller tummar!

Skönt o inte vara så förväntansfull denna gången in the making. Jag hoppas tanten håller sig borta för dig!

Här laddas för äl, borde vara mitten på nästa vecka. Hoppas så att det tar sig nu...

• AnnC

Ja det kan vara positivt efter ägget släppt! Man ska alltid räkna med första positiva test

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)