Inlägg från: SessanM |Visa alla inlägg
  • SessanM

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

AnnC skrev 2015-01-04 10:43:07 följande:
    Hade du testat dagen innan den som var nära positiv? Tänkte om det vart positivt innan och det var på väg nedåt?
    Nej tyvärr inte :( Jaja, vi får väl se vad som händer!
  • SessanM
    mami0912 skrev 2015-01-04 12:36:26 följande:

Hej hej :)

Det växer ett litet frö i min mage som borde titta ut i mitten på sep om allt går vägen :)

Testade svagt positivt imorse :)

Grattis!
  • SessanM
    AnnC skrev 2015-01-07 18:47:26 följande:
    Då ligger vi i fas, också äl+7 idag. Låter konstigt men jag hoppas jag inte är gravid (fast det känns som jag är det) för jag vet jag kommer få mf om jag är gravid...

Håller tummarna för dig iaf!
    Usch vad jobbigt :( Vet inte om det är så överallt men hörde att man får en utredning efter tre missfall?

Håller tummarna för både dig och tallbarr iaf!
  • SessanM
    AnnC skrev 2015-01-12 09:08:40 följande:

Nä, supernegativt idag. Men var är mensen? Kanske längre lutealfas pga progesteronet? Hur går det för dig tallbarr?

Vad tråkigt :( Men kanske är bra att få "vila" kroppen en månad?
  • SessanM

Inväntar också bim. Har dock ingen aning om när det är då senaste cyklerna varit 31, 40 och 50 dagar... :(:(:( Hoppas verkligen gyn kan ge mig svar på vad som är galet med min kropp när jag ska dit om några veckor. Hoppas ju dock mer på att jag hunnit bli gravid ;)

• SessanM

Jag är också kvar.. Varit hos gyn idag och fick veta att jag har äl typ nu så det blir att passa på i helgen och hoppas på det bästa ;) Annars ska jag få hjälp med att få koll på äl, men hoppas på tur i helgen!!

• SessanM

Jag inväntar bim i helgen. Har haft ganska mkt "mensvärk" sedan förra veckan, men vågar inte hoppas på något. Håller dock såklart tummarna.

Hur går det själv Ann?

• SessanM

Hej tjejer! Det blev lite mkt ett tag och jag tog lite paus från fl för att komma på lite andra tankar.

Än så länge inget plus men började äta gulkroppshormon i söndags vilket jag hoppas kommer ge resultat!

• SessanM

Vad kul! Håller verkligen tummarna AnnC :)) Blir det en julbebis då?

• SessanM
    mom2012 skrev 2015-03-31 17:16:22 följande:

SessanM, vad ska gulkroppshormonet hjälpa till för? Nyfiken berätta mer :)

Det ska hjälpa till att göra äl mer regelbunden samt att det är gulkroppshormonet som "håller kvar" befruktningsfasen i kroppen efter att ägget har lossnat från äggblåsan vilket är viktigt för att en graviditet ska kunna fortsätta. :)
  • SessanM
    AnnC skrev 2015-04-05 18:47:42 följande:
    Ja det kommer bli mycket spring till alla möjliga olika kontroller. Nästan så jag får ångest men skönt att de håller koll så klart!

Har vul bokat 24/4. På vår ängels ettårsdag dessutom.. Känns sådär men var enda tiden min läkare hade den veckan och vill verkligen ha henne då hon känner till hela vår historia och vi kommer planera allt tillsammans så fort vi ser att det är en levande graviditet.

Och jo, så har jag precis fått nytt jobb. Börjar nu på torsdag. Dålig tajming kanske men det får bli som det blir smile2.gif
    Jag tror att datumet är ett gott tecken ändå <3

Och det löser sig alltid med jobb :)
  • SessanM

Jag äter fortfarande provera, andra månaden av tre till att börja med. Bim nästa vecka men har inga tecken alls som tyder på att det tagit sig denna månad heller :(

Håller verkligen tummarna för dig AnnC!

• SessanM
    AnnC skrev 2015-05-04 10:00:51 följande:

Här har det skitit sig så börjar om från noll igen smile4.gif

Usch vad jobbigt AnnC :( Verkligen tråkigt att höra, men nu måste de väl göra något drastiskt för att hjälpa dig?

Skönt tallbarr! Hoppas du får lite svar :)
  • SessanM

Här misslyckades vi precis med försök nr 10. Dubbelt så många som när dottern blev till. Nu har jag ätit provera i 3 månader så får ringa gyn på måndag och se vad de säger. Gissar att jag får fortsätta 3 till. Att det ska vara så himla svårt...

• SessanM

Jag har också snart försökt ett år. Har troligtvis äl någon dag nu i veckan men har precis som tallbarr inget större hopp kvar :(

• SessanM

Usch vad jobbigt tallbarr :( Hoppas ni kan få hjälp nu då.

AnnC vad "skönt" att de hittat något som iaf kan ge en förklaring.

Här går det inte heller något vidare. Har försökt i ett år nu och har precis avslutat min 5 månad med provera som skulle få ordning på mina cykler. Får regelbundna blödningar nu men tvivlar på att jag har ägglossning som man ska. Har fått en telefontid (!) sista augusti men ska kontakta en privatklinik i morgon och se om jag kan få en riktig tid där inom en mer rimlig tid.

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)