Inlägg från: WillhiamsMamma |Visa alla inlägg
  • WillhiamsMamma

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Jag ser. Å vad roligt. Stort grattis. Mitt var också svagt från början. Men stegrade bara efter några timmar

KnytetsMamma skrev 2014-09-21 12:52:05 följande:

Här kommer bilden, tog fram datorn direkt. Någon som ser något eller är det önsketänkande?!

• WillhiamsMamma

Visst har det ökat Knytetsmamma. Stort grattis. Så kul att plussen äntligen trillar in här. Kul om vi kan följas hela vägen allesammans.

• WillhiamsMamma

Du gör rätt i att be om tidigt vul, det ska jag också.

Både för missfallet i juni och för att vi har både trisomi 13 och tvilling graviditeter i släkten. Pratade med min BM igår och jag fick tid redan på tis nästa vecka för hälsosamtal och bestämma dag för vul.

Har för övrigt börjat må illa. Hejdå frukost. Hoppas inte det blir som med dottern för då vart jag illamående i princip hela graviditeten. :-/

KnytetsMamma skrev 2014-09-24 07:59:41 följande:

Åh, vad skönt att ni ser en ökning, jag tycker att de är samma nämligen :( Ska ta det digitala imorgon tror jag, då är jag antingen på BIM eller på BIM+1, då borde jag få svart på vitt och sen ska jag sluta testa och hoppas att allt går vägen. Kommer ringa MVC och be om tidigt VUL med tanke på missfallet i somras.

• WillhiamsMamma

Wiiee! Stort grattis igen

KnytetsMamma skrev 2014-09-24 16:14:58 följande:

Kunde inte hålla mig till imorgon utan testade nu på eftermiddagen.

Nu tror jag att jag vågar tro på det 

• WillhiamsMamma

Vi är i vecka 5. Har bf 27/5 Du?

KnytetsMamma skrev 2014-09-24 18:43:35 följande:

Vilken vecka är du i? När har du bf?

• WillhiamsMamma

Vi hade ju gett upp hoppet så jag slutade ha koll så jag vet inte vilken dag jag hade äl faktiskt , men vi hade sex den 3/9 och jag fick plus den 20/9 Om det hjälper ngt :)

• WillhiamsMamma

Hej tjejer. För det första så har jag känt av mkt mer "växtvärk" denna gången än med mina andra två. Men.. idag gör det även ont. Inte ska det väl inte göra ont. Hugger och slår. Gör ont både i nedre magen och i ryggen. Är så jäkla rädd att det är något dåligt på gång. Vågar knappt flytta mig för jag är rädd att något ska hända. Har storstädat hemma idag men inte ska man väl få sådan här smärta för att man skrubbar golv. Orolig själ som behövde skriva av sig. Någon av er som haft ont tidigt i graviditeten utan att det var farligt?

• WillhiamsMamma

Det verkar vara så för mig med. Tack gode Gud.

Fick åka in akut och göra vul nu i ikväll. Är hemma igen nu. Man såg yyyytterst lite dock men det ligger något litet i en hinna i livmodern precis dom det ska se ut i v.5 så läkaren som undersökte mig var inte orolig. Ska tillbaka om en vecka och göra vul igen Har fortf ont men inte lika ont som innan. Helt otroligt att det kan skilja såhär mycket i känsla från en graviditet till en annan. Har ju ändå fått två barn men aldrig känt såhär. Andas ut och intar soffläge resten av kvällen

Bittersweet2012 skrev 2014-09-26 19:44:57 följande:

WillhiamsMamma - jag hade jätteont runt v.6-8, la i princip dubbelvikt och vid ett par tillfälle va på väg att åka in till akuten. Fick tidig vul just för att bm började misstänka utomkvävs (heter det så?), men det visade sig va växtvärk bara. Så jag hoppas att det är bara växtvärk för dig med!

• WillhiamsMamma

Hej tjejer. Måste dela med mig att jag just varit och sett vår lilla böna. V.6+1 enligt mätningen och ett tickande litet hjärta. Vilken lycka!

• WillhiamsMamma

Jag mår väldigt illa, kräks varje morgon och kväll, är trött och nästan svimmfärdig för det mesta just nu faktiskt. Men det är det såklart värt. Nu vågar man verkligen tro att det kommer en liten till våren när man sett lilla hjärtat. fantastiskt!

• WillhiamsMamma

Visst ser man. Grattis! Å så skoj med ännu ett plus här i tråden

Missciss skrev 2014-10-15 17:12:48 följande:

Såhär ser mina gravtest ut idag :)

• WillhiamsMamma

Jag gick upp 26 kg med första barnet och 28 med andra. Har haft turen att gå ner allt igen inom ca 2-3 månader dock. Min mage har gått tillbaka till den vanliga båda gångerna. Vägde 54 med första vid inskrivning och 57 med andra. Vägde 58 denna gången och den vikten är lagom för mig då jag är ganska lång. Ska bli spännande och se hur många kg det blir denna gången

• WillhiamsMamma

Haha ja det känns ju som att jag kan vänta mig 30kg plus om jag ska följa de andra två graviditeterna

Jag mår blä. Mår illa hela dagarna nu. Känns som allt är en enda dimma. Hoppas verkligen det ger med sig snart. Man kan ju inte direkt vila när man har två redan som kräver sitt. Men någonstans är man ändå bara så tacksam trots att man mår som en påse skit

Bm har bokat in mig till läkare nästa vecka och jag blir nog sjukskriven om det inte ger med sig. Äter lergigan men det hjälper inte. Hade varit skönt att få vila och kräka ifred iaf på dagen.

Hur går det för er som väntar på bim? Följer er med spänning

Bittersweet2012 skrev 2014-10-20 10:44:15 följande:

Gissar på +30kg, om du följer din kurva

Men va imponerande tjejer att alla har lyckats gå ner sina gravidkilo så fort! Ni är grymma!

• WillhiamsMamma

Håller tummarna

1StoltMamma skrev 2014-10-24 08:22:33 följande:

Gjorde nyss ett test bim-6 och de dök upp ett super svagt streck! Hoppas de blir starkare nu och inte är något dumt spökestreck !

• WillhiamsMamma

Å vad skoj. Stort grattis

cher82 skrev 2014-10-25 07:19:09 följande:

Ett tag sedan jag var aktiv här, har haft sån frustration över att det inte funkar.

Men idag tjejer, efter försök nr 17 fick jag i morse ett starkt fint + på stickan! :)

• WillhiamsMamma

Vilket starkt fint plus stort grattis

Tallbarr12 skrev 2014-10-26 07:17:03 följande:

Smått chockad och helt överlycklig

• WillhiamsMamma

Haha vad komiskt att även du är beräknad till din födelsedag Vi är beräknade till min 28 års dag. 27/5

Tallbarr12 skrev 2014-10-26 10:48:08 följande:

1/7, på min 30-årsdag! (och tre dagar efter svärmors födelsedag, och går jag över två veckor krockar vi med makens brors födelsedag...)

• WillhiamsMamma

Men vad skoj AnnC. Stort grattis

AnnC skrev 2014-10-28 10:54:54 följande:

Slängde med ett test i väskan och tog ett till test på jobbet. Det är visst positivt!! svagt men inte konstigt, äl+10! Hoppas bara den vill stanna!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)