Inlägg från: WillhiamsMamma |Visa alla inlägg
  • WillhiamsMamma

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej tjejer. Jag hoppar gärna in här.

Har en dotter född -12 och en son född -05. Vi har försökt sedan mars/april med ett syskon, alltså tredje försöket nu.

Hade bim 17/6. Inget plus och ingen mens i sikte. Brukar i princip alltid få mensen prick på dagen så detta är ngt frustrerande ;) Dottern tog ca ett år av försök så vi förväntar nästan oss det även denna gång.

Jag har testat med RFSU grav test. Någon annan som vet om dem är känsliga eller kräver väldigt mkt för att visa plus?

• WillhiamsMamma

Nu kom mensen med dunder och brak. 6 dagar sen. Fan också rent ut sagt. Att man inte kan lära sig att inte blir så ledsen varje gång. :( Hur går det för er andra? :)

• WillhiamsMamma

Nej jag tror inte männen överlag har den stressen eller känner den besvikelsen som vi gör. Min man blir såklart också ledsen men inte alls på det sättet som jag blir.

Nu vart jag på toa innan läggdags och nu blöder jag ingenting. Förstår ingenting just nu. Min mens har alltid kommit prick rätt dag. Och alltid blöder jag mkt. Nu kom visserligen också en del men inte så mkt som det brukar. Och nu plötsligt inte en droppe? Någon som varit med om liknande?

• WillhiamsMamma

Nu är jag väldigt förvirrad. Hade BIM den 17/6. Trodde jag fick mens den 23e. Sen ingenting den 24e och nu lite lite bruna flytningar. Enbart vid toalettbesök. Har aldrig varit med om att det kan bli såhär tidigare då jag alltid fått mensen prick på dagen och alltid haft riklig. Googla ska man såklart inte göra för nu sitter jag här livrädd för att det är ett mf på g eller att det redan varit ett mf????

Mår fruktansvärt illa morgon och kväll och har ont i både tjejmagen och svanken av och till hela dagarna.

Ska ringa gyn imorgon och fråga vad det kan vara frågan om för någon "riktig" mens vekar inte finnas i sikte. Jag opererades för cellförändringar för 4 månader sedan och tänker att kanske kan det vara en anledning till detta.!?!

• WillhiamsMamma
    Bittersweet2012 skrev 2014-06-25 22:12:29 följande:

Har du gjort graviditetstest WilhiamsMamma? En kompis till mig har småblött under hela sig graviditet .

Jag gjorde ett test precis vid bim men det visade inget. Får nog införskaffa ett test idag om jag inte får tag i gyn. :)
  • WillhiamsMamma

Hej tjejer. Nu känner jag mig som människa igen. Har varit några tuffa veckor.

Jag var gravid men fick ett tidigt mf. Kändes till en början hemskt trots att man knappt trodde man var gravid. Men nu känns det okej med tanke på omständigheterna och enligt gyn klarade kroppen av att stöta bort allt själv och hon såg ingen anledning till att inte försöka igen.

Ska invänta mensen denna månaden sen tar vi det som det kommer.. Hoppas det tar sig ganska snart och att nästa liten vill stanna kvar i magen bara.

Hur går det för er andra?

• WillhiamsMamma

Äntligen är mensen över. Nu ska vi kämpa på så mycket vi bara orkar denna månaden. Har dock en massa sommargäster i en vecka nu vilket känns sådär. Det är ju redan lite halvsvårt att få till det med olika jobbtider och två barn ;) men det ska gå. Varannan dag minst från och med imorgon.

Håller tummarna för alla som väntar på bil. Min bil blir 21/8.

• WillhiamsMamma

Någon får gärna lägga till mig med.

Son -05, dotter dec -12. Försökt med syskon sedan mars -14. Men har varit oskyddade sedan dottern föddes.

Verkar ta tid även denna gång. Dottern tog ganska exakt ett år av försök.

• WillhiamsMamma

Hej allihop. Så många vi blivit :) Måste fråga om någon av er andra känt såhär och sedan plussat.

Om jag räknat rätt så hade jag äl igår. Vi hade mys i förrgår och igår.
    Idag enda sedan jag vaknade har jag haft en väldigt intensiv molande värk i tjejmagen. Det känns som precis i början av mensen och det har ännu inte gett med sig en enda gång sedan 7 imorse. Det har känts så pass att jag fått lägga mig ner.

Om vi nu haft sådan tur och verkligen prickat rätt denna gången. Är det verkligen fysiskt möjligt att man kan känna något redan då?. Hade ju nyss Äl.
    Känns overkligt att man skulle kunna känna ngt redan samtidigt som det känns ju sanslöst att jag skulle inbillar mig såhär. Man börjar ju bli lite smått frustrerad men inte så man börjar inbilla sig får jag hoppas ;) 

Någon annan? :)

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)