• AnnC

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

SessanM skrev 2015-04-05 19:50:51 följande:
    Jag tror att datumet är ett gott tecken ändå <3

Och det löser sig alltid med jobb :)
    Hoppas du har rätt! Annars blir det en ännu tyngre dag :/
  • AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2015-04-16 20:08:21 följande:

Hur går det AnnC? Hur mår du?

Massa molvärk som gör att jag nojjar fast jag vet det är normalt. Längtar så till vul nästa fredag så man får se om allt är ok!

Hur går det själv? vilken vecka är du i? (Och ni andra som är gravida)

Och hur går det för er som kämpar för plus?
  • AnnC
    rosali84 skrev 2015-04-16 22:55:46 följande:
    Håller tummarna att allt ska se bra ut på VUL! Jag hade jättemycket molvärk i början den här gången och nojjade jättemycket (hade inte så med första), men allt har gått bra hittills :)

Går in i v 22 imorgon och allt såg fint ut på RUL i förra veckan. Har börjat få väldigt ont i fogarna vilket jag inte var beredd på alls, då jag knappt kände av det nånting med dottern. Det + extra tungt på jobbet just nu = ingen bra kombination :(
    Åh skönt att höra! Vet att jag hade molvärk till och från med mina två första men nu har det varit mera till, tar ju iofs progesteron med som skulle kunna vara orsaken till det. Tack för tummarna!

Skönt att allt såg bra ut, över halvvägs nu för er då. Måste kännas bra värre med fogarna dock, säg ifrån på jobbet om det blir för tungt. Man måste tänka på dig själv!
  • AnnC
    Tallbarr12 skrev 2015-04-17 09:18:13 följande:

Vi kämpar på här hemma, hade äl förra veckan och räknar med bim nästa helg. Fick svamp efter äl, vilket jag aldrig brukar få, men har använt Pevaryl och det verkar göra nytta. Om det inte tar sig denna månaden får jag nog ta och kontakta gyn/kk, börjar närma oss ett år nu...

Håller tummarna hårt!! Du har ju nyligen varit gravid så du kan ju bli det iaf, hoppas verkligen det är eran månad nu!
  • AnnC

Gud så långt gångna ni är. Tycker det var nyligen ni plussade. Och så när man själv plussar går tiden så sjukt långsamt så här i början!!

• AnnC
    SessanM skrev 2015-04-17 21:16:25 följande:

Jag äter fortfarande provera, andra månaden av tre till att börja med. Bim nästa vecka men har inga tecken alls som tyder på att det tagit sig denna månad heller :(

Håller verkligen tummarna för dig AnnC!

Man behöver verkligen inte ha tecken. Jag har känt mer månader jag inte varit gravid än de jag varit gravid... Man vet aldrig förrän man får mens eller plus hoppas!!
  • AnnC
    Ultiva skrev 2015-04-23 20:51:41 följande:

Nu är vi sekundärt infertila på riktigt. Har försökt ett år utan plus och varit på första besöket på gyn. Och jag har för få äggblåsor. 
    Jag vet inte riktigt vad det innebär. Mensen och ägglossning har ju varit regelbundet. Men förmodligen har jag inte haft riktiga ÄL eftersom LH-stegringen bara varit positivt ett dygn och jag har så få äggblåsor. Ändå har jag haft ont i magen vid ÄL, men inget ägg. Känns så jävla ruttet. Att man ska behöva kasta bort ett år för att få veta det? Kunde jag inte fått veta det direkt?

Jag är så ledsen. Är det någon av er som kan något om för få äggblåsor? Jag har inte PCOS.

Vad tråkigt att höra! Men att LH "bara" är positivt i ett dygn är ju dock helt normalt!

Så vad sa de att detta innebär för er och bebisverkstad då? Går det att få någon hjälp? Kram
  • AnnC
    Ultiva skrev 2015-04-25 06:39:20 följande:
    Jag trodde också att det är helt normalt, och det kan det vara, men de allra flesta har ju två dagar. Och att jag bara har en dag beror förmodligen på att ingen ägg lossnar. Jag behöver gå ner i vikt för att sedan kunna få behandling. Men antalet äggblåsor ökar väl aldrig? Man har väl de man har? Eller kan man nybilda? 
    Nä man har ju de ägg man har. Men du har ju ägg även om de kanske är få så omöjligt ska det väl inte vara? Jag hoppas det kommer gå bra för er!! Verkar ju finnas behandling då så det gör det säkert
  • AnnC

Själv var jag på vul igår som gick både bra och dåligt. Vi såg ett foster på rätt ställe med antydan till hjärtaktivitet. Men det var väldigt litet, motsvarande ca 5+5 istället för 6+5. Jag kan inte haft äl senare isf hade jag plussat på äl+3. Så nu är jag skitorolig att den inte kommer växa mer... Mår jättedåligt. Nytt vul om två långa veckor.

• AnnC
    Tallbarr12 skrev 2015-04-25 09:47:12 följande:

Negativt test idag på äl+13. Blä rent ut sagt...

Skit
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)