Anonym (hur) skrev 2014-06-24 22:32:24 följande:
Jag undrar vad tingsrätten kan göra åt detta? Vill du upphäva varannan veckas boendet? Har du kollat med en advokat; finns det någon lag på att barnet inte får förvägras kontakt med den andra förälderna under tiden hen är hos den ena?
Intressant för mig att veta då jag bara får ringa mitt lilla barn en enda gång på en vecka. :( Då är det direkt olämpligt tycker jag att den föräldern ska ha ännu längre sammanhängande tid i framtiden då barnet är så litet.
Barnet bor hos mig enbart på helger. Nu vill jag ha boendet här eftersom jag är noggrannare med att barnet ska ha kontakt med sin umgängesförälder och pappan i detta fallet inte vill att vi har kontakt. Det är mycket annat också men det var detta som fick bägaren att rinna över för mig.
F.Ö sitter han och ljuger i TR och säger att han aldrig förvägrat henne att kontakta mig trots att jag har sms där han skriver motsatsen.
Brumma skrev 2014-06-23 23:04:08 följande:
Kanske ÄR det så. Att hon blir upprörd. Vem ringer - du eller hon?
Ett förslag är ju att ni tar samtalet några timmar tidigare så att hon kommer in i leken igen. Men barn är ofta bra på att leva i nuet - har hon behov av att prata med dig eller är det ditt behov?
Jag föreslog andra tider, men det gick inte pappan med på. Hon brukar fråga mig när hon ska till pappa om jag lovar att ringa eller om hon får lov att ringa varje kväll om hon vill och jag svarar naturligtvis att hon alltid får ringa mamma, när hon vill och hur ofta hon vill. Hon vill helst att jag ringer. Kanske för att hon inte får ringa för pappan, vad vet jag...