Kroppen orkar snart inte...
Har du så 2,5minuter mellan värkarna dygnet runt? Eller i omgångar?
Har du så 2,5minuter mellan värkarna dygnet runt? Eller i omgångar?
Min man pratade (jag orkar inte ens prata i telefon om jag inte tvingar mig) och han förklarade att jag sover knappt och bryter ihop och gråter hela tiden osv... Men hon sa att så är det, det är bara till att stå ut. (Kanske är hon inte att lita på?) mina "värkar" ligger på ett snitt 45-55 på ctg skalan och som jag har förstått det så ska dom ligga på 55-65 för att räknas som riktiga värkar. Så det är ju förvärkar. Jag ska ju träffa en annan bm på ons och då ser hon ju hur trött jag är (alla mina bekanta säger att jag ser förstörd ut) kanske kan hon hjälpa mig med något. Nej det är ju det jag och min man med försökte förklara för henne att man orkar inte hur mycket som helst men hon sa att man får nya krafter och klarar förlossningen när det är dags utan problem, för man sätter inte igång någon om man inte gått 2 veckor över tiden här berättade hon. Så för ,ig blir det dessvärre ingen igångsättning. Det var på förlossningen denna barnmorskan svarade o sa allt jag fått berättat för mig.