• Maho81

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Oh oh oh! Tror min slempropp kommer att börja lossna snart, nu kom det yttepytte (då snackar vi verkligen yttepytte) äggviteflytning! =D

Är det någon mer än jag som har problem med nr 2? De senaste tre dagarna har jag känt mig nödig, men när jag går på toaletten så kommer det inget (eller också bara någon enstaka hård plutt oavsett hur länge jag sitter) och känslan försvinner. Går en stund, känner mig nödig och så är det samma visa igen..

Förlåt för en massa nasty detaljer haha =)

• Maho81

Ååååh jag har så ont i ryggen idag! =(

Det positiva är att slemproppen har börjat lossna yttepytte så då kanske jag kan få en hinnsvepning i morgon hos min bm =)

• Maho81
    mammaSöt skrev 2014-08-04 06:02:52 följande:

Jaha, om 24 timmar kommer vi vara på väg till det planerade snittet. Jag är så sjukt nervös inför bedövning och snitt att jag inte kan fokusera på glädjen över att träffa babyn!

Hjälp mig att bli lite peppad och se fram emot morgondagen!!!!

Idag ska jag till spec. mvc, sen lämna blodprover, träffa kirurg och narkos.

Bara läst om hemska upplevelser här på familjelivs förlossningssida tycker jag. jätte onda ryggbedövningar (och jag som ska få två- både epidural och spinal), barn som dör, mammor som nästan förblöder, får hjärtstop, känner smärta.

Jag har ju gjort detta förr. Det är konstigast. varför kan jag inte slappna av och fokusera? förmodligen för jag har tyckt att det varit hemskt varje gång. För att barnen hälften av gångerna fått åka direkt till neo, för jag har diabetes och får lov att räkna med att pappan och babyn försvinner iväg.

Ååååh va rädd jag är!!!

Jag tyckte EDA:n gjorde ont att få, men när den väl var satt: oh sweet heaven! Det var det bästa någonsin haha =)
  • Maho81

Grattis till bebisarna som har föds! =)

Jag var hos min bm idag och bad om hinnsvepning (37+4), vilket hon gjorde.

Slemproppen var helt borta, tappen är fortfarande rätt lång men är supermjuk, hon blev förvånad till och med! Dessutom var jag öppen 1,5 cm.

Så det har hänt grejer ändå =)

Hon trodde inte att jag skulle gå ända till vecka 40, så nu hoppas jag att hon har rätt. =)

• Maho81

Dåså. Då har jag fått hinnsvepning, vi har kört färdknäppen (bm som rekommenderar efter hinnsvepning för större effekt) och jag har fått massage i korsryggen. Så det vore väl själva den om det inte drog igång snart =)

Jag har ont som sjutton i rygg och nedre delen av magen och ned i ljumskarna, känns som att jag går av snart. Gaaaaah!

• Maho81

Jag tog en långpromenad (för mig numera haha) på ca 3 km i morse med mannen, sonen och hunden. Jag var så slut efteråt så jag slocknade som ett ljus i soffan när vi kom hem!

Fick en annan sorts mensvärk efter det och nu helt plötsligt känns det som att tyngdpunkten har flyttat sig fullständigt i magen! Helt plötsligt är det SKITTUNGT i nedre delen av magen och det känns tungt i rumpa, muffen och magen nu. Hoppas hon kommer snart för det här var drygt nu haha.. Jag fick helt plötsligt en annan gångstil nu haha!

• Maho81
    äntligen36 skrev 2014-08-07 19:56:03 följande:

Jag var in till BM idag och hade ett järnvärde på 140 vilket var toppen för min del. Blodtrycket var på gränsen till lågt och jag som började äta blodtryckssänkande i fredags. 

Har inte tagit några tabletter idag men fick order om att ringa specmödravården, verkar vara något med mobilnätet och jag har inte hört nåt mer. Men ska ringa förlossningen nu snart. Bm sa att om jag inte fick tag på någon skulle jag ringa dit. Tror egentligen bara att det är att låta bli att ta medicin, men är väl lika bra att kolla med nån läkare. 

Sen har jag ett sf mått på 37 och bebisen verka vara stor. BM var fundersam på om hon skulle skcika mig på TUL, men blev inte så. Frågade ääven om hur det blir om man går över tiden. Har bf 14:e augusti. Hon förklarade hur det blukar gå till men sa även att med tanke på mitt blodtryck och min ålder tyckte hon personligen att jag inte skulle gå över. Så vi får väl se även där.....är så spännande hur som helst. bebben ligger med huvudet ner men är inte fixerad ännu.

Riktigt bra blodvärde =) Jag har legat på 122 och det är bra säger dom.

Hur lågt blodtryck har du då om du har på gränsen till för lågt? Jag ligger och pendlar mellan 80/50 och 90/60 och det är drygt, känner mig så yr och orkeslös hela tiden..

Hoppas verkligen att du slipper gå över den här gången! =)
  • Maho81
    äntligen36 skrev 2014-08-07 20:32:10 följande:
    ja, har alltid legat lågt i blodvärde, så var verkligen förvånande. 

Lågt var 115/65, men det var alltså innan jag ätit medicin. Är ju egentligen ett väldigt bra tryck. men tycligen så ska man inte pendla så mycket heller. Kollade för en stund sen, och då hade jag 138/88. Så verkar ju svaja lite....men det är väl rätt normalt det med. Hon på förlossningen sa då åt mig att ta medicinen. Ska ringa spec imorrn igen och höra. 

Förstår om du känner dig yr med det tryck som du har. Verkar din bebis stor? Som jag förstått får de med högt bloctryck oftare små bebisar och de med lågt stora. Men jag kan ha uppfattat det fel. 
    Nej, hon är rätt medel, beräknas väga 2936g när hon föds =)
  • Maho81
    oOMiaOo skrev 2014-08-08 08:31:25 följande:

Vi var på tillväxtultraljud igår, äntligen! Gått och oroat mig i 3 veckor nu sedan förra kontrollen, då vi fick veta att plutten är lite mindre. Men den har växt och följer sin kurva exakt, så nu ska de fundera på om de ska följa upp ytterligare då det är rutin när barnen avviker mer än 15 % och plutten låg på -16%. Men, som sagt, följer sin (och storasysters) kurva, så de skulle höra av sig eller skicka kallelse. Fick med oss en liten profilbild också där det ser ut som att den har superstora läppar/gör duckface =P
    Fick dock inte veta förväntad födelsevikt, men jag skulle gissa kring 3000g.

Men så konstigt!

Att din bebis kan ligga på -16% och beräknas ligga på 3000g när den föds och vår tjej ligger på -2,5% och beräknas väga 2936g (vilket verkligen är en medelbebis) när hon föds!

Jaha, såg nu att du inte fick veta förväntade födelsevikten =)
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..