• ebbozz

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Spännande jovi!!

• ebbozz
    mammaSöt skrev 2014-07-15 18:30:28 följande:

Spännande!!!! Själv är det 37 dagar till B-förare men 29 till snitt. Tar insulin nu och det är inte så farligt som jag trodde! Jobbigare att äta rätt mat man måste tänka hela tiden så inte fel saker slinker in.... Nästa vecka har jag både spec. Mödravård, vanlig Mvc , ultraljud och diabetesmottagning. Inte mycket semester med andra ord!!!!! Längtar efter babyn men eftersom ena dottern bestämde sig för kräksjuka idag är det bäst å vänta lite :)

oj! du har att göra du!
    ÄNTLIGEN efter 7 dagar borta så kommer mannen hem och avlastar mig lite med städ och de äldre barnen.
    jag försöker fixa och dona men jag orkar bara typ 5 mn i taget sen måste jag lägga mig en stund.
    för min del får det gärna komma typ 2veckor tidigt men innan dess har jag en del att göra =)
  • ebbozz

Barnmorskan i morgon iallafall, äntligen! längtar dig var gång men eftersom allt sett bra ut hela tiden så blir det inte så ofta. borde väl bli lite mer nu de sista veckorna väl?

• ebbozz

Då var det bm-besöket gjort. Nästa blir nästa fredag.

Lill låg neråt med huvudet men inte fixerad (inte orolig för det, min minsta fixerade sig inte förrän på förlossningen) sf-mått 34 och hjärtljud på 145-150.

Alla andra prover var oxå bra, skönt eftersom jag fick nån yrselattack precia innan jag åkte.

Nu ska jag bara hinna para en av mina hundar, troligtvis till helgen eller början på nästa vecka.

Sen är lill Välkommen ut!

• ebbozz

Jag har också börjat funderar en del över förlossningen trots att det blir det tredje... hur blir det den här gången? jag är livrädd för smärta och min största mardröm är att inte hinna få min epidural. jag VET att man klarar det på något sätt ändå om det skulle bli tvunget, men jag vill känna att jag kan "vara med" i huvudet.
    Annars tänker jag inte så mycket, har inte gjort det vid de tidigare fl heller och de har blivit bra, ungen har kommit ut om än på väldigt olika sätt =)

Igår köpte jag gips, tänkte att jag skulle hinna göra en gipsmage innan den försvinner. Det är ju trots allt sista gången nu och jag har slagit på stort på flera håll =)

det borde väl vara lagom att göra en nu?!

• ebbozz

kan vi inte göra en liten bf-lista för att se vem som är på gång...

ebbozz: 14/8

• ebbozz
    jovi skrev 2014-07-18 14:11:13 följande:

Jag var på tillväxtul i tisdags pga mitt höga bt och det blir precis som storebror en liten bebis. -17% och ca 2300g just nu. Sedan var jag till bm idag och vi pratade om slemproppen som gått och sammandragningarna som trycker väldigt mycket nedåt nu och hon sa att min mage sjunkit rejält. När jag frågade om det stämde det jag läst om att det brukar ta ca 2 v efter att slemproppen gått och bebis kommer men hon sa att det är inte säkert den kan komma tidigare också ;) besöket avslutades med att hon sa att vi får se om din bebis kommer nu i helgen ;)

men första barnet fattade jag inte alls vad folk snackade om med den där slemproppen. den kom nog i samband med förlossningen.

med tvåan kom den ganska exakt ett dygn innan bebis och det var ju ingen tvekan om vad det var =)
    samma med min kompis som precis fått barn, den släppte nog samma dag till och med.

så där var det inga 2v iallafall.
  • ebbozz

Amorosa: först ut! gratulerar!! När var ditt bf? Orkar inte räkna =)

• ebbozz
    BF - lista Augusti Gravid

Frk. Uggla: 7/8 (planerat ks 4/8)

Julie303: 11/8 

mammaSöt 13/8 planerat snitt (bf 21/8)

Jovi: 13/8

Ebbozz: 14/8 

Maho81: 21/8 

oOMiaOo: 21/8

Hillevie90: 22/8 

fayefaye: 22/8

Malin 82a: 24/8

Fröken K: 29/8 (planerat ks datum är inte klart ännu) 

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..