Inlägg från: Fröken K |Visa alla inlägg
  • Fröken K

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

mammaSöt skrev 2014-06-22 06:56:59 följande:

Hej alla tjejer!!! Hur var midsommar? Jag hat en del foglossning så fick hoppa över små grodorna i år!!! Vecka 31+ nu och mår ändå helt ok! Mår dåligt av järntabletter men annars är det nog mitt humör som förändrats mest. Känns som första månaderna när man var sådär ombytlig i humöret plötsligt blir ja sådär arg eller ledsen igen. Någon mer??? Har man en ny hormon dusch såhär i slutet????

Lugn och supermysig midsommar blev det.

Känner verkligen igen mig, är helt upp och ner och grinar för småsaker. Ibland bara kryper det i hela kroppen och jag fattar liksom inte varför. Hoppas att det släpper med semestern
  • Fröken K
    PernillaWaxin skrev 2014-06-22 21:10:46 följande:
    Förstår dig. Är inte så sportintresserad så jag struntar i tvn för det mesta hittar på nått annat ist.
    Jag försöker hitta någon bra bok så om någon har nåra boktips tar jag tacksamt emot det :)

Jag brukar lägga mig i sängen eler soffan och känna på magen hur hon sparkar och bökar :) Ja älskar det!
    Är så glad att maken delar mitt totala ointresse för all form av sport!

Vad gillar du för typ av böcker?

Ett tips är Gone Girl, annorlunda och väldigt spännande.

Gillar du dystopier kan jag rekommendera Metro 2033 och 2034, korta och bra.

Allt av Joyce Carol Oates är definitivt läsvärt!

Har en radda som jag ska läsa nu i sommar, får se hur mycket bok det blir sen när den lilla inneboende flyttar ut!
  • Fröken K

Julie,

Tycker du om att sy? Om ni inte har ett redan kan du ge dig på att sy ett babynest och filtar kanske?

• Fröken K
    BabyBlues85 skrev 2014-06-27 10:46:09 följande:

Idag går jag in i V.35 Glad Några som har börjat eller ska börja med hallonblads te? Eller har någon erfarenhet att dela med er av? Trevlig helg på er!

Fin mage!

Vad är det som hallonbladste gör?
  • Fröken K
    ebbozz skrev 2014-06-29 22:09:22 följande:

Hur mycket rör sig era bebisar? Jag är i v.34 och sedan typ 1-1,5månad tillbaka så rör den lille tokern på sig nästan konstant. Det går bara korta stunder då den är stilla.

Det så mycket att jag nästan mår illa emellanåt, nästan åksjuk. Jag vaknar av det på natten och har typ svårt att koncentrera mig på annat.

Kan inte alls minnas att det har varit så med de andra barnen.

Här med! Är i v 32 och sen kanske 2 veckor tillbaka känns det som full rulle konstant dagtid. Magen skakar hit och dit av allt knuffande. Mår också lite illa samt att magen verkligen ballat ur, men det beror säkert på en viss bebis som knuffar på allt därinne På natten är det lugnt, så hoppas att den rytmen håller i sig även sen.
  • Fröken K

Åh vad roligt med TUL! Det får vi inte här utan särskilda skäl.

Vi börjar bli lite nervösa hemma, fast det är ju mest av förväntan! Längtar som sjutton efter att bebis ska komma så vi får lära känns den där lilla personen som bott i magen så länge nu.

• Fröken K

Vi har handlat lite i 50 och lite i 56 sen har vi ganska mycket i 62+. Det är ju första barnet så det är svårt att veta. Varken jag eller maken var några jättebebisar när vi kom iofs.

Mossy, det finns stödstrumpor som bara sitter över vaden. Det hjälper både mot svullnaden och värmen

Jag börjar känna mig så himla gravid helt plötsligt. Har nog haft det oförskämt lätt hittills, inget illamående, inget ont, jobbat och tränat som vanligt, men nu så börjar det landa kroppsligt och mentalt att jag kanske inte orkar gå omkring en hel dag och kväll utan att vila Är ju i v 33 så det är väl på tiden om inget annat

Magen känns verkligen all over the place!

• Fröken K

Grattis till bebisen Emaria! Hoppas ni mår bra trots den dramatiska starten!

Ring igen Fayefaye, hellre ett samtal för mycket.

• Fröken K
    mammaSöt skrev 2014-07-11 09:13:40 följande:

Idag ska jag till spec. Mvc då mina blodsocker värden här hemma varit liiite höga. Ska först göra ctg kurva, sen träffa läkare! Hoppas slippa insulin!!!!

Håller tummarna MammaSöt!

Sitter och pustar ut efter en sväng på gymmet, så skönt att det är lite svalare väder idag.

Är alla klara med sina inköp? Jag tror vi är redo faktiskt, fast vi har säkert förköpt oss på onödigheter Inte lätt att veta med första barnet.

Innehållet till BB väskan ligger upplagt i spjälsängen med packningslistan bredvid, bästa posten är "Blodpapper", haha, kändes kort och konsist för de papper man får av BM

Är så taggade inför att träffa bebisen nu! 49 dagar kvar
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..