• ebbozz

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Hur mycket rör sig era bebisar? Jag är i v.34 och sedan typ 1-1,5månad tillbaka så rör den lille tokern på sig nästan konstant. Det går bara korta stunder då den är stilla.

Det så mycket att jag nästan mår illa emellanåt, nästan åksjuk. Jag vaknar av det på natten och har typ svårt att koncentrera mig på annat.

Kan inte alls minnas att det har varit så med de andra barnen.

• ebbozz
    oOMiaOo skrev 2014-07-01 13:34:33 följande:
    nenna7­6: vad kul att vi har samma bf =) Har nästan letat efter någon som har det =P 

Tänkte på en grej i morse, när folk i fortsättningen frågar när det är dags kan vi svara "nästa månad" och vips kändes det ju jättenära =D Sambon fick lite panik och vi har rensat igenom alla kläder, sängkläder, leksaker etc nu idag, skönt så vi har lite bättre koll på vad som behöver köpas och inte! 
    ja, nu är det inga 10 veckor kvar inte =D
  • ebbozz

japp! mår också illa till och från. fortfarande ingen halsbränna dock, vilket jag hade grymt mycket under hela graviditeten med ettan.

• ebbozz

japp! mår också illa till och från. fortfarande ingen halsbränna dock, vilket jag hade grymt mycket under hela graviditeten med ettan.

• ebbozz

Nu har jag inhandlat hallonbladste!!

Ska bara ta mig till att dricka också, dricker normalt väldigt sällan te.

Hjälper det så hjälper det =)

• ebbozz

Vecka 35 =)
    från mina två tidigare graviditeter finns inte en enda bild, jag vägde i ursprungsläget nästan 60kg mer än jag gör idag så jag kände mig inte gravid, bara som en svullen elefant. Denna gången njuter jag över att faktiskt ha en gravidmage, andra kan faktiskt SE att jag är gravid. Känslan är fantastisk!

• ebbozz
    ems86 skrev 2014-07-03 17:11:27 följande:
    Wow vilken resa du måste gjort, grattis!!
    liiite ångest över att gå upp i vikt men jag längtar mest till att bli rörlig igen så man kan börja kämpa ner sig igen =)
  • ebbozz

Här boas det för fullt nu! Idag har jag fått för mig att bebis bara MÅSTE ha ett sånt där babynest som är så himla poppis =)
    så nu sitter det i symaskinen!!

• ebbozz

Auapower: ja, jag har gått ner 56kg.

Nu i v.35 har jag gått upp 11.5kg. Det känns helt ok faktiskt, med mina tidigare barn har jag fått upp nästan 30kg.

Så var babynestet klart oxå! Undra vad man ska ta tag i härnäst för att slippa städa :p

• ebbozz

Här (Göteborg) var helt galet igår. Ingen direkt sol men 30grader i både skuggan och vindarna. Jag håller mig inne så gott jag kan, håller på att tvätta, städa, fixa och dona. Antar att det är boandet som satt igång. Dessutom åker maken bort på onsdag och ska jobba borta i en vecka, när han kommer hem så är man vips i v 37 hua.
    Men jag tror att det mesta till bebis är klart, säng, vagn, babyskydd, kläder mm. BB-väska till bebis packad men inte till mig.

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..