• ebbozz

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

de kanske gör förjobbet. även om du inte märker det nu så blir det kanske lättare till förlossningen...

Mamacitaa skrev 2014-08-15 11:03:32 följande:

Är oxå 39+0 idag... Här en massa förvärkar som inte gör någon nytta alls.. men är ju bara och stå ut

• ebbozz

att fördriva tiden idag har inte alls varit svårt...

upp kl.7 frukost och kläder till barnen och sen hopp i bilen. känns som jag suttit där heeela dagen.

barn 1 till dagis, barn 2 till skolan, hund till veterinären, jag till barnmorskan, hämta barn 2 i skolan, hämta barn 1 på dagis, hämta hund hos veterinären, inhandla mediciner till den nyopererade vovvsingen. HEM!!

Slängde mig på sängen medan mannen kör barnen till farmor som ringde som en räddande ängel och sa att hon kunde ha dem i helgen.

om man tar det lite lugnt nu så kanske bebben behagar komma ut...

• ebbozz

spännande!!

hade jag med gjort om jag bara hittat den! somnade tidigt men vaknade dock av mensvärk... så vi håller tummarna här med ????

Maho

81 skrev 2014-08-15 23:55:07 följande:

Oh oh oh! Skäll inte på mig nu!

Naughty me var och pillade på tappen (såklart med kortklippta naglar och väl tvättade och spritade händer) nu ikväll för att se om det händer något och fick med lite slempropp med blod i!

Jag har pillat lite nu och då sen jag fick hinnsvepning men har inte fått med något alls då, så det här kändes spännande haha.

Nu hoppas hoppas hoppad jag att något snart sätter igång!

• ebbozz
    Maho81 skrev 2014-08-16 21:49:25 följande:
    Hur går det Ebbozz? =D

Jag har haft sjukt ont i korsryggen hela dagen, dum som jag var så gick jag i rask takt (för en höggravid flodhäst) med hunden och fick såklart ont i fogarna fram efter det =/
    ingenting här =(
    eller, ja en massa sammandragningar som inte gör ont. fortfarande snustorrt "därnere" ge mig nåt snälla!!
    har precis varit på bio med gubben eftersom vi är barnlediga, tänkte att lite lugn och ro kanske skulle göra nåt men nej nej
  • ebbozz
    MizzeyPink skrev 2014-08-18 08:55:14 följande:

Här händer det inget heller..

Vi trodde att det började i fredags, smärtsamma sammandragningar som sen gick över till jätte smärtsamma värkar med tryck neråt 4st på 10min då åkte vi in å fick ett rum.. Värkarna va regelbundna men oregelbundna i styrka å jag va öppen 2cm å 0,5cm kvar av tappen.. Sen efter några timmar så va jag öppen 3cm sen stannade allt av.. Jag fick panocod å lyckades sova i två timmar sen va det igång igen, sen undersökte BM mig å hjälpte till lite så då hade jag lustgasen i högsta hugg,AJJ.. Sen va det personalbyte å ny undersökning då hade livmoderhalsen försvunnit helt nästan å allt va som det skulle öppen 4cm å han hade flyttat huvudet lååångt ner.. Efter två timmar till så stannade allt av i smärta å regelbundenhet, ny undersökning då hade livmodern lagt sig lite mer i bakläge å inte öppnat sig mer.. Då fick vi ut å gå i två timmar sen fick vi komma in igen vid lunch å då gjorde dom en ny kurva å allt va tooook oregelbundet men Smärtsamt, då fick vi komma in på ett rum igen å dom gav bricanyl, morfin och två sömntabletter å sen sov jag fram till sex på eftermiddan sen undersöktes jag igen å då hade jag slutit mig lite så nu är jag bara öppen 3cm igen å allt ligger i bakläge

nu är vi hemma å kämpar med oregelbundna sammandragningar å nått som (ursäkta detaljerna) ljust typ vitt som rinner ut ur mig.. Är i v39 nu..

Hur går det för er alla andra.?

men då! vilket lurendrejeri! ! det är ju inte vad man väntar sig precis. visste inte ens att det kunde "gå tillbaka"

ligger och vilar lite innan det blir kalas för minstingen här hemma. det kom krypandes lite mensvärk för en stund sen. men vi har ju inte tid med det nu!
  • ebbozz

nu händer det grejer här!! har haft sammandragningar och lite mensvärk sen typ 21. Vid 02 kom det nåt rosa som fyllde hela bindan. sammandragningarna håller i sig och verken verkar bli starkare.

nu kommer det typ blod när jag torkar.

barnvakten som har en dryg timme att ta sig hit på är underrättad. gubben slängd i duschen ????

• ebbozz

här gick det undan!!

"checkade" in vid 8 tiden i morse och kl. 9.45 hade vår tredje son entrat världen.

ungefär samma size som brorsorna. 4830gr och 56cm lång.

lustgasen blev min enda vän.

jag blödde en hel del, tappade 1liter så allt folk var mest engagerade i mig. mår toppen nu iallafall.

Hoppas att ni snart får träffa era småttingar!

• ebbozz

haha, ja... det är visst det enda vi kan producera min man och jag =)

den här var ju iallafall med sina 56cm, 1cm kortare än sina bröder men 200gr tjockare.

Ändå den klart lättaste och snabbaste förlossningen!

Maho81 skrev 2014-08-20 19:20:54 följande:

Men grattis till bebisarna!

Och jisses vilka stora barn ni får! =O Min lilla är beräknad att väga 2936g och storebror vägde 3460g haha!

• ebbozz

Precis så började det för mig i titisdags kväll!

först några timmars molande, sen kom proppen. efte de körde allt igång. håller tummarna för dig!!

fisan skrev 2014-08-23 10:00:17 följande:

Haft mens/molvärk en heldel sen igår kväll och i natt till och från. Men försökte sova ändå, sen nu på morgonen efter frukost så såg jag nåt. Är rätt säker på att slemisen gått, en del av den iallafall.. Fick visa sambon hahaha, Han trodde också de va den :) (tur man känner sig sambo väl så man inte skäms för att visa sånt :) ) . Men nu har jag inte ont, så man undrar ju om det är långt kvar ?. BF imorrn !! Vi ska iväg till en grej ut i skogen, men följer väl med. Händer de så händer de, då är ju sambon med iallafall. För finns nog ingen täckning där. Nu blev jag nervös, hoppas inte det är

Falskt alarm :)

• ebbozz

det är bra! tror det är bm är man börjar tappa hoppet som de behagar titta ut =)

Maho81 skrev 2014-08-24 08:28:26 följande:

Hmm... Har kraftigare mensvärk och ryggvärk idag och bebis är mer aktiv men jag har tappat hoppet om att det kommer bebis haha!

• ebbozz
    fisan skrev 2014-08-28 01:29:13 följande:

Vaknade efter att han sovit lite drygt 1 timme. Med världens mensvärk, visste knappt om

Jag drömde eller ej.. Sambon vaknade till också, jag kände att jag måste på toa. Halvvägs till toan så känner jag att något är på väg att börja rinna/komma kommer in på

Toan tänder lyset och ser att de jag trodde kanske va vatten va blod. Inte mkt

Men ändå blod, längs benet och jättevärk.. Började frysa och skaka av

Nervositet. Sambon kommer och ser och kommer springandes med

Mobilen med förlossningens nr inlagt. Ringde och förklara.. Troligtvis att förlossningen startat, och jag har börjat öppna mig. Hon sa de kunde blöda när

Man öppnar sig, och att jag skulle klocka värkarna och ta alvedon och vila,

Och ringa om de blir oftare eller så.. Blev rädd när Jah såg blodet.. Är rädd för blod och sen

Förknippar bara de med

Att de ska va nåt fel.... Men nu ligger Jag i sängen och vilar och hoppas sambon kan sova ifall vi får åka in så han är pigg :)... Nu

Hoppas

Vi det kommer igång.. BF +4 idag.

För mig började det med rosaaktig slempropp vid 02, efter det blod. inte massor, men hela tiden under natten samt menskvärk. kl 8 åkte vi till förlossningen och 9,45 hade vi vår pojk =)
  • ebbozz
    auapower skrev 2014-09-02 08:02:31 följande:

Gtattis!

Grattis! Nu är sonen här hemma 3 1/2 vecka, men gud vad jag kan sakna förlossningen! Kan få en riktig längtan tillbaka/till nästa :P nu kommer det ju dröja 4-5 år innan nästa graviditet, men den som väntar på nåt gott... ;)
    Haha, håller med dig! kan oxå sakna det nu när grabben är snart 2 veckor gammal. troligtvis för att det gick så himla snabbt denna gången.
    sen kanske för att jag vet att jag aldrig mer kommer att få uppleva det.
    triss i pojkar räcker =)
  • ebbozz

Japp! först kom allt det svarta sen grönt och sen blev det nästan riktigt bajsfärgat innan det blev ordentligt gult =)

när det var grönt och brunt så fes han så illa så man fick utrymma ????

det tar väl ett tag för systemet innan det fungerar som det ska.

hillevie90 skrev 2014-09-02 21:03:22 följande:

Vi fick åka hem :)! Riktigt skönt att vara hemma.

Hur gick det för er? :)

En allmän fråga, någon som varit med om att bajset är grönt? Alltså inte gulgrönt utan grönt? För lilla Jasons bajs gick från det svarta till gult till att vara grönt (ibland gult också). Dem på bb sa att det inte var något farligt men är ändå nervös för har aldrig sett så grönt bajs någon gång :/. Dem kanske inte förstod via telefonen hur grönt det faktiskt är :s! Dum som jag var så googla jag det ska man inte göra :p.

GRATTIS till er alla som fått era små nu :)

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..