• Anonym (funderar)

Hur har ni homosexuella män sex? Hur bestämmer ni vem som sätter på vem?

Hur har ni homosexuella män sex? Hur bestämmer ni vem som sätter på vem?

Jag har några funderingar, jag själv är en heterosexuell kvinna och har undrat över hur ni homosexuella män gör. Bestämmer ni innan vem som tar en i baken? Eller kör ni att båda får penisen i baken?
    Eller runkar ena under tiden den andra sätter på och sedan är ni klara?

Märkliga frågor men jag förstår inte när det gäller män.

• Svar på tråden Hur har ni homosexuella män sex? Hur bestämmer ni vem som sätter på vem?
  • Anonym (Skärp dig)

Hur gör du med en partner? Exakt likadant varje gång? Eller är det kommunikation och att testa sig fram som gäller? Dina frågor är inte bara märkliga, utan ganska dumma också.

• Anonym (M)

Jag undrar också. Är det så att man besrämmer redan från början vem som är "kvinnan" i förhållandet och sen kör man på det, eller växlar det?

• AstridH
    Anonym (M) skrev 2014-06-15 08:40:04 följande:
    Jag undrar också. Är det så att man besrämmer redan från början vem som är "kvinnan" i förhållandet och sen kör man på det, eller växlar det?
    Det finns ingen kvinna i förhållandet, de är nämligen två män. Precis som i heterosexuella relationer så kan parterna vara undergivna, dominanta, växlande eller inget utav det. Precis som i heterosexuella relationer så har inte homosexuella par sex på ett och samma sätt. Eller tror ni att alla heteropar alltid har penetrativt sex med mannen överst?
  • Anonym (funderar)
    AstridH skrev 2014-06-15 11:19:29 följande:
    Det finns ingen kvinna i förhållandet, de är nämligen två män. Precis som i heterosexuella relationer så kan parterna vara undergivna, dominanta, växlande eller inget utav det. Precis som i heterosexuella relationer så har inte homosexuella par sex på ett och samma sätt. Eller tror ni att alla heteropar alltid har penetrativt sex med mannen överst?
    Det finns ett hål och en pinne. Lätt att förstå men om det finns två pinnar? Vem sätter på vem? Hur ligger det till? Frågar eftersom jag vet inte.
  • Anonym (lady)

Tycker inte att det är en märklig undran. Finns flera trådar där frågan gäller hur folk gör avseende det ena eller det andra i heterosexuella förhållanden. Hur länge penetration, hur ofta oralt, gör ni det eller det etc. Ingen tycker där att det är märkliga eller dumma frågor. Så vad är konstigt med den här frågan??
    Jag har faktiskt själv undrat. Oftare bara den ena tar emot vid penetrationssex, eller skiftar man?? Är det så hemsk undran?

• Anonym (Hetero)

I en annan tråd läste jag att det ofta finns en viss rollfördelning mellan homosexuella män så att den ena alltid eller oftast "tar emot" medan den andra är den "aktiva". Men svara gärna sådana som vet mera.

• Anonym (§7)

Vissa klubar har tom ett kodsystem där olikfärgade näsdukar i bakfickan talar om vad man är intresserad av.
    Vilken av fickorna näsduken placeras säger om man är givare lr mottagare.

• AstridH
    Anonym (funderar) skrev 2014-06-15 22:36:07 följande:
    Det finns ett hål och en pinne. Lätt att förstå men om det finns två pinnar? Vem sätter på vem? Hur ligger det till? Frågar eftersom jag vet inte.
    Men man måste ju inte köra "hålet i pinnen", bara för att man kan. Måste någon sätta på den andra? Måste de ha penetrativt sex?
  • PrinsessanLeia

Givetvis måste inte icke heterosexuella män ha penetrerande sex. Det måste ibte hetereosexuella par ha heller. Jag hoppas verkligen att alla har det sex de njuter av oavsett sexuell läggning. Enda gången det krävs pinnen i hålet är ju barnavling (fast det kan man lösa på annat sätt). Fasen att vi ska vara så jäkla låste av att sex ska ske på ett sätt.

• Klotjohan

Homosexuella män brukar inte med sig heteronormer in i sovrummet Obestämd

Det varierar oerhört. Först och främst alla homosexuella har inte analsex antingen för att man inte tycker om det eller att det rent fysiskt inte går.
    Bland dom som har det så finns det dom som tycker om att variera och både ge och ta (versatile) eller ta emot (bottom) eller ge (top). 

Svar på tråden Hur har ni homosexuella män sex? Hur bestämmer ni vem som sätter på vem?