Inlägg från: En blå giraff |Visa alla inlägg
  • En blå giraff

Nyfödd som sover bra på dagen, men inte på natten-vill endast sova på min mage/bröst

Vi byggde en "sarg" av en plywoodskiva på min sida av sängen, ca 20 cm hög för att inte bebisen skulle kunna ramla ner. Andra alternativ är ju att lägga madrasserna direkt på golvet under en period. 

Mina barn har också varit väldigt så att de velat ha närhet. Har nog sovit rätt många nätter med dem på bröstet. Vad gör man liksom, man måste få sova lite för att inte bli knäpp. Kan inte pappan ta bebisen några timmar per natt också? Vi har haft en gästsäng i annat rum. Och säg efter 4 på morgonen strax efter amning då har jag kunnat gå dit och lagt mig ett par timmar och pappan haft bebisen kvar i sängen. Sen när bebisen blivit alltför hungrig igen fick pappan ta honom och komma och lägga honom bredvid mig så han fick amma. På det sättet får man iallafall ett par timmars ostörd sömn per natt vilket är guld värt. Pappan har fått trösta med napp eller genom att låta bebis suga på hans lillfinger.

Svar på tråden Nyfödd som sover bra på dagen, men inte på natten-vill endast sova på min mage/bröst