Nyfödd som sover bra på dagen, men inte på natten-vill endast sova på min mage/bröst
Hej alla på FL,
nu i fredags föra veckan kom vår under bar lilla dotter till världen och allt har hittills gått riktigt bra. Förlossningen förlöpte bra, på BB kom amning igång utan problem och mjölk har kommit till brösten så nu känns det som att allt börjar flyta på fint!
Dock har jag en fundation angående nattsömnen. Hon sover bra på dagen, helst i någons famn men är även helt ok med att sova i sin säng. Men på natten är det annorlunda. Hon ligger i nuläget mellan mig och min man i sängen (stor säng, vi har gränsat av området hon sover på så vi inte ska råka rulla över på henne o dyl). Hon somnar ganska bra på kvällen och sover ca 2 h - sen vill gärna äta lite och i det här skedet vakna hon ofta till och vill inte riktigt sova vidare i sin lilla säng utan vill ligga kvar på mitt bröst. Hon får självklart ligga där om hon vill, hon är ju ännu liten och behöver närheten, men jag kan inte sova ordentligt av rädsla att hon ska rulla ner i sängen och jag ska rulla över henne eller liknande (vilket medför en mindre kamp där jag vill tillmötesgå hennes behov av närhet men ändå lyckas få några timmars nattsömn).
Min fråga till er är, har någon haft liknande problem och hur löste ni det? Finns det någon gyllene medelväg? Alla tips och trix emottages tacksamt...