• nevermind
    Dreaming83 skrev 2014-06-11 11:03:53 följande:

Bra

Sätt dina barns behov före dina.

En bekant träffade en kvinna med två små barn där bio pappa inte var med i bilden. De var tsm i många år. De separerade när barnen var i tonåren. Hon vägrade låta dem träffas trots att barnen och ex ville. Hon hade en väldigt slapp om inte obefintlig syn på regler och fostran vilket ledde till att barnen hamnade i missbruk. Om exet hade fått vara en del av deras liv så hade han gjort allt och lite till för att förebygga att de hamnade snett.

Jag menar inte att dina barn kommer börja knarka bara för att exet försvinner ur bilden. Men det kan gynna alla ffa barnen på lång sikt om de har kontaktat.
    Hände min farbrors bonusbarn också. En av pojkarna (16-nånting kanske) ville till och med att han skulle adoptera honom.

Biologiska barnet valde att bo hos honom på heltid. Två av pojkarna har knarkat, varav en suttit i fängelse.
  • nevermind
    styvbarnet 1 skrev 2014-06-25 17:27:31 följande:

TS för fan! Du skadar dina barn något oerhört. Fy fan om den här tråden är sann. Jag hade själv en icke biologisk pappa i fyra år. Han fick drogproblem och försvann ur mitt liv. Jag saknade honom så mycket. När jag var tio år kontaktade han min mamma o frågade om vi fick ha kontakt. Hon förklarade vilka problem han hade för mig, och vi fick ha kontakt igen. Han var ren då. Jag blev så lycklig! !!! Han betydde fortfarande mycket för mig. Tyvärr återföll han i heroinmissbruk men vi fick kontakt igen i vuxen ålder och han kommer alltid att betyda mycket för mig.

Tro inte att dina barn kommer glömma. Om du nekar dem den här chansen kommer de att hata dig.

Jag håller med. TS är ett egosvin! Så synd om barnen som förlorar en bra vuxen förebild i sitt liv.

Jag antar att det passade himla bra att ha exet som pappa till barnen när det skulle betalas dagis, mat och aktiviteter...
Svar på tråden Han vill ha barnen vh