• blomman07

Superenkel sommarmat - vad äter ni?

Jag gör väldigt ofta ljummen kycklingsallad, bara marinerar kyckling i olja, sesamolja och torkad ingefära, ev salt och peppar. Steker (tar inte alls lång tid, så lite spistid men det är överkomligt) tomater, purjolök, fetaost och valfri bladgrönsak och/eller sallad. Serveras med bröd och kanske dressing. Eller så har man i quinoa eller couscous.

• blomman07
    Stårschan skrev 2014-06-09 14:46:12 följande:

Det där såg krångligt och tidsödande ut först, men kan nog vara en vinnare. Om man dessutom har lite färdigkokt pasta i kylskåpet att blanda i så låter detta som något hela familjen skulle tycka var gott, och det är ju också en STOR fördel.
    Det tar inte lång tid alls! Jag gjorde detta i lördags, med en unge hängandes runt benen tog det max en halvtimme. Det som tar lite tid är ju att skära kycklingen, samt tomaterna kanske. Purjolök går ju snabbt i jämförelse med annan lök iallafall. Fetaosten hackar jag slarvigt. Men det är ju så sjukt gott också. Vi äter det minst två gånger i veckan under sommaren, varierar bara bladgrönsakerna och dressingen typ. Personligen gillar jag inte kall pasta, men det är ju en smaksak.
Svar på tråden Superenkel sommarmat - vad äter ni?