Pcos+övervikt=får ej pergotime
Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. Jag har kämpat med min övervikt sedan tonåren. En ordentlig pco med gaaalet stora äggstockar. Min pco är inte roten till allt ont utan år av ätstörningar, ångest etc. Summasummarum sitter jag nu med en ordentlig övervikt.
Jag har egentligen inga ägglossningar alls, hårig som en björn och är en äkta kolhydratjunkie. Så just nu kör jag lchf, det går låååångsamt nedåt.
Kanske 0,5kg/v, eller nått. Med typ 30kg att gå ned så är det en lååång process.
Jag får ingen pergo utskriven innan jag tagit mig under ett BMI på 30. Så, ja, eh, än är vägen lång. Just nu hatar jag min kropp. För att jag inte går ned, för att metforminet bara ger mig utslag, för att min man inte kan få alla de där ungarna han önskar sig. Ja inte ens en jävla unge kan vi få till. Samlivet är i botten. Jag vill inte ha sex, det gör bara ont i själen. Så många i min omgivning skaffar barn på löpande band. Jag blir ledsen, arg, sur, trött, bitter och isolerar mig. Tänker varje dag: åh, tänk om jag bara vågade beställa pergotime på nätet. Jag orkar inte slita mer. Mer så kommer den där förnuftiga sjuksköterskan i mig fram och säger: man beställer INTE läkemedel på nätet. Det finns en anledning till att din gynekolog inte skriver ut det till dig.
Tankarna behöver få finnas, det måste vara okej att skrika: JÄVLA KROPP, jävla skitövervikt, jag vill vara smal och ha ägglossningar, nuuuuuuuuuuuuu!