• pyre88

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Åh, jag vet inte hur det är med er andra men för mig är det här en njutarmorgon då jag kan ligga i sängen och lyssna på regnet. Hoppas att ni har det lika bra.

• pyre88
    Kaede skrev 2014-08-10 12:48:43 följande:
    Jodå. Äntligen regn tycker jag. Värmen har varit i mesta laget.

Jag är också utbildad lärare. Jobbet drar igång på måndag men inga elever förrän veckan därpå. Men du hade redan börjat jobba, är du i fritidssvängen för tillfället eller har du bytt bana?
    Jag tänker som tidigare nämnt att vi kanske kommer in mer på detaljer kring jobb och sånt senare. Vi har fortfarande inte offentliggjort graviditeten. Jag hoppas lite att jag ska kunna hålla på det till RUL men jag vet inte.
  • pyre88
    Kaede skrev 2014-08-10 13:30:32 följande:
    Ja just det. Det är ju jag som är långt fram i min och inne på min andra. Dvs magen syntes i vecka 13 typ och jag kunde inte sköta jobbet pga div yrsel, huvudvärk, illamående osv så jag berättade för chefen i vecka 8 ungefär. Sen gick nog skvallertelegrafen på jobbet och så berättade jag för kollegorna innan semestern. Jag har haft stora förhoppningar på att stöta på elever och föräldrar under sommaren så att skvallertelegrafen kan få gå där med. Det känns dumt att säga adjö inför sommaren "ogravid" och ta emot samma barn med stor gravidkula 2,5 månader senare och med orden jag försvinner snart. Samtidigt ville jag ju inte berätta för dem med tanke på missfallsrisken. Men inte en förälder så långt ögat kunnat nå på hela sommaren alltså... 

Med första var vi väldigt restriktiva. Sa inget förrän efter RUL. Det kändes bäst på det viset så det förstår jag att ni gör. Hoppas illamåendet släpper för dig snart iaf så du slipper göra jobb-illamåendegrejen alltför länge. 
    Ingen fara :). Jag brottas mycket med att det känns som att det syns medan det säkert inte gör det. De andra på jobbet kanske tänker att jag är lite fläskig men de har ju inget att jämföra med eftersom de inte känner mig.

Får man fråga var du jobbar eller hur stora elever du har? De är ju olika bra på att hantera stora förändringar. För mig känns det lite skönt att det är lämpligt att gå på mammaledighet efter jullovet. Så det är liksom den här terminen jag ska jobba.
  • pyre88
    Kaede skrev 2014-08-10 15:27:18 följande:
    Jag är 1-6 lärare. Specifik skola samt kommun sparar jag till ett slutet forum. Mina elever börjar vara stora men är fortfarande små i vissa behov. Mina är både proffs och riktigt dåliga på förändringar så jag tror det kommer bli en blandad kompott på reaktionerna och en hel del testning av gränser. För mig kommer det nog inte att bli ens terminen ut då jag tänker gå innan bebis kommer. Så arbetsterminen kommer att svischa iväg snabbare än kvickt. Känns både bra och lite stressigt.
    Jag tänkte att det kanske var bättre att svara på. En klass är ju ofta väldigt blandad i sina reaktioner men det blir ju ändå enklare ju äldre de blir.

Inte hela terminen låter skööönt. Jag måste säga att jag nästan aldrig känt mig så osugen på att arbeta som nu. Men det skulle nog gå om om jag bara slapp kräkas och må illa. Några dagar kvar i vecka 14. Vem vet, plötsligt händer det?
  • pyre88

Jag hade inte spytt på typ 4 dagar när jag imorse kaskadspydde innan jobbet. Väl på jobbet meddelade appen att jag idag går in i vecka 15 och sedan läste jag detta. Idag är jag sjukt bitter.

• pyre88
    Hjortron skrev 2014-08-13 08:11:29 följande:
    Ja det gör vi. Som sagt, kul med fler pedagoger här!

Huvva ja! Det är som en enda lång förberedelse - att saker tar tid, ständigt ätande, trötthet o.s.v - det är väl så det kommer att vara sen också... minus illamåendet förstås vilket ju är en bonus ;)

Jag blir "bitter" på alla som direkt måste deklarera att de själva inte mådde ett dugg illa under sin graviditet, efter att man själv berättat hur illa man mår/mått nu. Eh jaha, ring till nån som bryr sig?! ;)
    Jo, man behöver inga cheerleaders direkt. Jag har, med undantag för förmiddagen när jag bland annat gick åt sidan några minuter för att smygäta, mått helt OK idag. Har inte ens ont i huvudet. Hurra!
  • pyre88
    Hjortron skrev 2014-08-13 08:11:29 följande:
    Ja det gör vi. Som sagt, kul med fler pedagoger här!

Huvva ja! Det är som en enda lång förberedelse - att saker tar tid, ständigt ätande, trötthet o.s.v - det är väl så det kommer att vara sen också... minus illamåendet förstås vilket ju är en bonus ;)

Jag blir "bitter" på alla som direkt måste deklarera att de själva inte mådde ett dugg illa under sin graviditet, efter att man själv berättat hur illa man mår/mått nu. Eh jaha, ring till nån som bryr sig?! ;)
    Jo, man behöver inga cheerleaders direkt. Jag har, med undantag för förmiddagen när jag bland annat gick åt sidan några minuter för att smygäta, mått helt OK idag. Har inte ens ont i huvudet. Hurra!
  • pyre88
    LinneaE skrev 2014-08-13 21:29:55 följande:

Jobbigt för er som mår illa än, hoppas det går över fort!

Jag berättade på jobbet idag så det är skönt att slippa ha det som hemlighet längre. :)

BF 150215
    Bra jobbat Linnea! Gick det bra? Trevliga reaktioner? Jag känner skräck i bröstet av att tänka på att berätta för nya chefen. Känns jättejobbigt.
  • pyre88

Linnea: jag har kort på IKSU sport. I någon månad till iaf. Har inte bestämt mig ännu för hur jag gör sen. Funderat på mjukyoga. Annars gillar jag body balance men vet inte om jag klarar det längre.

Här fortsätter livet som vanligt. Träffat mina nya elever idag och det gick bra. Måste verkligen tänka efter hur jag klär mig nu för att det inte ska synas. Vill verkligen inte ljuga. Jag tycker inte om det.

• pyre88
    Penguine skrev 2014-08-20 15:08:57 följande:

Jo det gick bra, sååå skönt. Hon kunde inte se något som tyder på ryggmärgsbråck, ska tillbaka om 4 veckor för det mer rutinultraljudet och så kollar de nog samma saker igen. Vi ville se kön men den var inte samarbetsvillig så vi hoppas på bättre lycka nästa gång.

Skönt! Jag undrar lite om ultraljudet. Vad det något ni betalade för själva eller? För min skritt såg de ju inget fel på i vecka 13 men de sa ju samtidigt att det var för tidigt för att se. Jag oroar mig mycket för just ryggmärgsbråck. Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15