• pyre88

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Åh, jag vet inte hur det är med er andra men för mig är det här en njutarmorgon då jag kan ligga i sängen och lyssna på regnet. Hoppas att ni har det lika bra.

• pyre88
    Kaede skrev 2014-08-10 12:48:43 följande:
    Jodå. Äntligen regn tycker jag. Värmen har varit i mesta laget.

Jag är också utbildad lärare. Jobbet drar igång på måndag men inga elever förrän veckan därpå. Men du hade redan börjat jobba, är du i fritidssvängen för tillfället eller har du bytt bana?
    Jag tänker som tidigare nämnt att vi kanske kommer in mer på detaljer kring jobb och sånt senare. Vi har fortfarande inte offentliggjort graviditeten. Jag hoppas lite att jag ska kunna hålla på det till RUL men jag vet inte.
  • pyre88
    Kaede skrev 2014-08-10 13:30:32 följande:
    Ja just det. Det är ju jag som är långt fram i min och inne på min andra. Dvs magen syntes i vecka 13 typ och jag kunde inte sköta jobbet pga div yrsel, huvudvärk, illamående osv så jag berättade för chefen i vecka 8 ungefär. Sen gick nog skvallertelegrafen på jobbet och så berättade jag för kollegorna innan semestern. Jag har haft stora förhoppningar på att stöta på elever och föräldrar under sommaren så att skvallertelegrafen kan få gå där med. Det känns dumt att säga adjö inför sommaren "ogravid" och ta emot samma barn med stor gravidkula 2,5 månader senare och med orden jag försvinner snart. Samtidigt ville jag ju inte berätta för dem med tanke på missfallsrisken. Men inte en förälder så långt ögat kunnat nå på hela sommaren alltså... 

Med första var vi väldigt restriktiva. Sa inget förrän efter RUL. Det kändes bäst på det viset så det förstår jag att ni gör. Hoppas illamåendet släpper för dig snart iaf så du slipper göra jobb-illamåendegrejen alltför länge.