• pyre88

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Bäbislängtan skrev 2014-06-24 11:16:55 följande:

Någon som vet nått om mvc på Mariehem? Funderar på att ringa dit.

Jag gillade verkligen Mariehem som vårdcentral (har dock ingen erfarenhet av BVC) med undantag för norra Sveriges suraste receptionist.
  • pyre88

Idag är en ny dag. Känner mig lite piggare av droppet igår men fortsätter må illa och kräkas. Ni som upplevt det här förr, hur ser man ljuset i slutet av tunneln? Den känns overkligt lång!

• pyre88
    Hjortron skrev 2014-06-26 08:26:28 följande:

Jag är nyinflyttad i Umeå och tänkte inte på att folk känner/känner igen varandra.

Jag har också bokat in resor, är såklart orolig över att må illa då. Resorna är också mer eller mindre förknippade med prestation; ska träffa min svärfar från Usa för första gången samt hålla i en grej inför publik på en festival. Är det någon som vet om det finns någon illamående-medicin som fungerar och som inte är skadlig?

Okej! Ja, jag håller just nu på att prova ut en ny medicin mot illamåendet som heter Lergigan comp. Tog en igår till middag och fick i mig mer mat. Efter några timmar blev jag dock hysteriskt trött. Slocknade på soffan och var närmast okontaktbar resten av kvällen.

Idag har jag tagit ett piller till frukost men verkar inte riktigt ha nått effekt ännu (på 45 min). Denna medicin verkar vara receptbelagd men annars rekommenderar ju läkare och apotek postafen som är receptfritt.
  • pyre88
    Hjortron skrev 2014-06-27 12:53:36 följande:
    Tack för tips!

Apropå brie... Jag åt grillad chevré härom dagen efter att ha kollat med kocken om den var pastöriserad. Men dagen efter mådde jag bara så himla dåligt och funderar på om den förvärrade det hela. Är iaf inte ett dugg sugen på sån ost just nu, hua ;)
    Pillren fungerar fortsatt bra. Inga kräkningar idag heller.

Jag har också ätit tillagad chevre. Tyckte inte att det gjorde någon större skillnad. Jag är iofs riktigt hård på det i vanliga fall. Kan äta hur mycket som helst.
  • pyre88

Hej!

Hur är läget?

Här börjar livet komma tillbaka sakta men säkert och vi har nu semester båda två. Känns jätteskönt! Efter ett mycket jobbigt år med stor sorg, och 9 månader med hårt arbete för att bli gravid behöver vi vila.

Hoppas att ni har det bra :)

• pyre88
    Cariol skrev 2014-06-30 10:51:30 följande:
    Jag mår illa.. Inga kräkningar än tack och lov men det är tufft nog att må såhär med en 13 månaders tjej hemma :S

Låter härligt att livet börjar komma tillbaka! Hoppas ni får en skön semester. Har ni några roliga planer?
    Har en del planer men vi får se hur det går med dem. Även fast medicinen fungerar bra så är jag ändå ganska illamående under vissa perioder under dagen och det begränsar ju något. Men vi kanske åker ner till Höga Kusten en sväng eller så.

Ni?
  • pyre88

Hej! Trist att höra om ökat illamående och skönt att höra att det inte bara är jag som lider av mögelproblem.

Idag ska vi söka giftaskläder till min sambo men vi får se hur det går. Jag spydde för en stund sedan, trots medicin, så nu vet jag inte alls hur dagen blir. Hoppas på det bästa! :)

• pyre88

Själv förlorade jag 3 familjemedlemmar på 5 månader. Men nu måste man gå vidare. Idag gick jag in i vecka 9 och graviditetsmånad tre. Känns spännande och lite obehagligt. Nu ska ju pyret börja äta av mig och jag får ju inte direkt i mig något nyttigt.

Läste på underbara Clara på morgonen att hon när sin bebis i magen med slajmgröna fruktdrinkar på spenat och grönkål. Det skulle jag aldrig få i mig nu. Hur är det med er andra? Äter ni helt perfekt och får i er egenodlade grönkål varje dag?

• pyre88

Vad skönt att det är fler som inte är perfekta. Idag åt jag chips och plättar med socker på till lunch eftersom det var det som gick ner. Som ni tipsade om förut försöker jag fokusera på att få ner mat och tänker lite mindre på vad. Tyvärr fungerar pillren sådär just nu och jag mår illa trots piller. Trist men bara att acceptera.

Om du vill kan du ju byta vårdcentral till Norrlandskliniken, Hjortron. Då blir det ju automatiskt ett byte av BM.

Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15