Hjortron skrev 2014-08-09 21:21:10 följande:
Jag jobbade faktiskt 3 månader inom Umeå socialpsykiatrin med att handleda personer i textil och måleri, det var intressant. Som hantverkspedagog kan man jobba i vilket socialt sammanhang och med vilken åldersgrupp som helst. Men jag vill inte sitta och vänta på de tjänsterna här ändå för de verkar vara väldigt svåra att få.
Jag kommer läsa till studie- och yrkesvägledare, vilket skulle kunna gå att kombinera m hantverkspedagog t.ex i rehabiliterande situationer där människor även ska tillbaka ut i ett arbetsliv igen. Men är öppen för vanligt jobb i skola också förstås. :) Vad har du pluggat?
Står gärna ut med mer tid och mindre pengar i början, speciellt om det leder till en stabilare ekonomi längre fram :)
Okej, det var alltså bredare än jag kunde tänka mig också ;). Jag är utbildad lärare så vi ligger inom samma fält iaf.
Huvva, nu drömmer jag mest om mer semester och att få sluta kräkas. Det blir visserligen en vana men allt tar sådan tid när man mår illa. Om jag börjar klockan 8 är jag vaken senast 6 för att äta, ta medicin mot illamåendet och vila lite innan duschen. Om man sedan inte lyckas kräkas är det oerhört obehagligt att jobba på förmiddagen eftersom det är svårt att veta om man slapp eller om det bara inte gick så tidigt.