Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
Det kändes bara som ett hån att man hade tecknat en försäkring som såldes till oss med "vi täcker även hjärtfel som är den vanligaste missbildningen hos bebisar". Men för att man skulle kunna få ut krävdes operation direkt. Så min dotter var för sjuk för att erbjudas barnförsäkring men för frisk för att få ut klumpsumman. Å de hade friskrivit sig från att betala ut för sjukhusvistelsen vid hjärtfel. Suck!
Nu har vi ju tur med en dotter som mår toppen, men det är klart det blev tungt ekonomiskt att bo i Göteborg helt oplanerat där i början. Vi vabbade båda i en månad.
Har också vänner som förlorat ett barn och de fick ut från flera försäkringar som hjälpte med begravningskostnader etc. Så jävligt att man ska behöva oroa sig för pengar i en sådan situation :(
Egentligen litar jag inte på f-bolag så mkt när det gäller det finstilta. Vi har en utökad barnförsäkring via mitt fackförbund och där gäller samma försäkring för alla barn i familjen så jag ska ringa och kolla att nästa barn blir försäkrat automatiskt i realiteten också och inte behöver hälsodeklareras först. Men jag har för mig att det inte var så. Sen har vi livförsäkringar och de täcker också upp beg.kostnader och vissa invaliditetskostnader för barnet (!). Om man då i verkligheten får ut ngt dvs.