Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
Äntligen en dator så att det går att skriva ordentligt. Vi har RUL på måndag. Det är väldigt nervöst. Precis som med förra graviditeten finns en konstant oro för att något ska vara fel/gå fel. Men samtidigt är det lättare att bara flyta med den här gången. Det som blir det blir och det får vi isf ta om det kommer. Det här går ju helt enkelt inte att påverka så speciellt mycket. Ja, alltså utöver att undvika bungy jump, kröka, röka och käka opastöriserade mejeriprodukter en masse. Och i det hittar jag ett lugn faktiskt. Jag gör/har gjort efter bästa förmåga hittills och planerar att fortsätta så och det som blir det blir. Nu väntar jag på att känna liten, hoppas på att få veta vad det är på måndag och längtar efter svalare dagar. Förstfödda vägrade blöja, slet av sig klänningen, krävde att få gå ut och vara nakenfis vid sex idag. Sen for en liten barnkropp fram och tillbaka över farmor och farfars gräsmatta i ett outröttligt tempo med stopp enbart för att kasta sig raklång i gräset och rulla runt i det svala. Jag önskade hett att jag hade kunnat haka på men det finns ju relationer till svärföräldrar att vårda samt grannar att ta hänsyn till.