Inlägg från: LinneaE |Visa alla inlägg
  • LinneaE

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Bf-lista Umeåmammor vintern/våren 2014/2015

Kaede - 31 år, 2:a barnet, BF 30/12

Penguine - 33 år 2:a barnet BF 7/2-15

Pyre88 - 26 år, 1:a barnet, BF 10/2 -15

LinneaE - 31 år, 3:e barnet, BF 15/2 -15

Cariol - 27 år, 2:a barnet, BF 18/2-15

Hjortron - 33 år, 1:a barnet, BF 18/2 -15

De flesta verkar ha fyllt i nu, jag väntar en dag till så lägger jag upp den i trådstarten. :)

BF 150215
  • LinneaE

Jag mår som vanligt nu, tack och lov. Vi vill gärna också veta vad det är för kön, så jag hoppas att den visar det på RUL. :) Jag har vetat de andra två gångerna vad det skulle bli och det tyckte jag var skönt så man kunde föreställa sig lite lättare vem som låg i magen. :)

Förresten så har jag försökt lägga in listan i trådstarten fler ggr men det går inte. Jag provar igen någon annan dag..

Pyre - grattis till giftermålet!

BF 150215
  • LinneaE

Puh. Jag har knappt haft någon ork att göra någonting senaste veckan. Det har varit alldeles för varmt och barnen har varit extra gnälliga, så jag har i princip stupat i säng samtidigt som dom. Jag håller med Cariol, skönt att det börjar bli svalare!

Imorgon ska jag berätta för chefen på jobbet att vi ska ha barn. Jag är däremot inte pedagog som många andra här verkar vara. :)

När det gäller en facebook-grupp så vet jag inte hur man gör en så det kanske någon annan kan fixa sen när det är dags?

BF 150215
  • LinneaE

Jobbigt för er som mår illa än, hoppas det går över fort!

Jag berättade på jobbet idag så det är skönt att slippa ha det som hemlighet längre. :)

BF 150215
  • LinneaE
    pyre88 skrev 2014-08-13 21:48:39 följande:
    Bra jobbat Linnea! Gick det bra? Trevliga reaktioner? Jag känner skräck i bröstet av att tänka på att berätta för nya chefen. Känns jättejobbigt.
    Tack! Det gick bra, jag var lite nervös då jag inte har varit anställd så länge och det redan är 5 st som är hemma och är föräldralediga (av typ 15). Chefen sa i våras på skämt att: jag hoppas ingen fler ska vara föräldraledig. :) Fast han sa iaf grattis igår. Arbetskompisarna blev också glada för min skull. Det är lite svårt att inte berätta när det ser ut som man är i v.25. (Det går mycket fortare med tredje barnet att få stor mage)
    När har du tänkt berätta på jobbet?
    BF 150215
  • LinneaE
    Penguine skrev 2014-08-14 20:11:02 följande:

Hehe...hade tänkt berätta för dottern att hon ska få ett syskon efter att vi varit på ultraljudet nästa vecka. Men jag antar att min mage vuxit rätt mycket senaste veckan för i kväll frågade hon om jag inte hade en bebis där för jag hade fått så stor mage. Tur det är lätt att ljuga för en 4-åring ;)

Min äldsta är några år äldre och han har också frågat om jag har en bebis i magen. Det är tur att det går lätt att prata bort dom. :) Vi tänkte också vänta till efter ultraljudet, fast det är drygt 3 veckor kvar för oss.
    BF 150215
  • LinneaE
    puckow skrev 2014-08-14 08:06:13 följande:

RUL idag, hoppas allt ser bra ut! Känner bebis mest hela tiden så det känns iaf bra!

Blir bara jobbigt att berätta på jobbet sen för jag vet att reaktionerna inte kommer bli bra alls :/

Hur gick det på ultraljudet? Såg allt bra ut? Ville ni veta vad det var för kön? :)
    Tråkigt om du vet att de kommer reagera negativt på jobbet. Hoppas det inte blir så jobbigt som du tror!
    BF 150215
  • LinneaE
    puckow skrev 2014-08-15 20:23:21 följande:
    Allt såg exemplariskt ut, vilket kändes väldigt bra :) vi ville veta och de försökte se i typ 5 minuter men det lilla pyret vägrade visa, antingen la hn sig mot urinblåsan eller med ryggen mot så envis litet barn ;) men känts som en kille men man vet aldrig :)

Hoppas jag med! Har iaf tänkt gå upp i tid tills jag få gå på Havandeskapspenning så hoppas de blir glad för det iallafall :)
    Vad skönt att allt såg bra ut! Jag längtar till ultraljudet så man får se att allt ser bra ut. Jag tror också jag väntar en kille men min sambo tror på tjej, så hoppas vi kan se sen när vi ska på RUL. :)
    BF 150215
  • LinneaE
    puckow skrev 2014-08-18 09:43:14 följande:
    Förstår det :) har du känt bebisen än? :)

Ja, din är kanske lite mer samarbetsvillig ;)

Alla, utom mamma och jag, trodde kille förra graviditeten men jag kände rätt att de va en flicka, så hoppas jag ha rätt nu med ;)
    Jag tror att jag kände den för någon dag sen. Men det är så otydligt än så det är inte säkert att det var det.

Haha. Jag har gissat fel på båda de första, så får se om det blir tredje gången gillt den här gången. :)
    BF 150215
  • LinneaE

Är det någon som brukar träna på IKSU sport? Jag har tänkt börja på mamma/barn-gympan sen till våren. Innan dess ska jag försöka hitta någon bra träningsform som passar just nu. Kanske det blir yoga för mig med? Eller vattengympa.

BF 150215
  • LinneaE
    Penguine skrev 2014-08-20 10:55:57 följande:

Usch, håll tummarna för mig nu, jag ska iväg på ultraljudet för ryggmärgsbråcket!

Lycka till! Hur gick det?

Jag mår som vanligt nu så det är skönt, däremot har jag börjat känna av fogarna mer och mer så snart blir jag väl halt och lam igen. Förra graviditeterna har foglossningen kommit i v20 och i v17. Nu är jag i v15..
    BF 150215
  • LinneaE
    Penguine skrev 2014-08-20 15:08:57 följande:

Jo det gick bra, sååå skönt. Hon kunde inte se något som tyder på ryggmärgsbråck, ska tillbaka om 4 veckor för det mer rutinultraljudet och så kollar de nog samma saker igen. Vi ville se kön men den var inte samarbetsvillig så vi hoppas på bättre lycka nästa gång.

Så bra att allt såg bra ut! Det verkar inte vara samarbetsvilliga bebisar i den här tråden än så länge. ;) 
    BF 150215
  • LinneaE
    stad skrev 2014-08-21 14:08:54 följande:

Är det någon som har erfarenhet av ett sådant där foglossningsbälte? Har det hjälp eller förebyggt?

Jag har använt ett vid båda graviditeterna. Jag skulle inte ha klarat mig utan det! Nu vill jag vänta så länge som möjligt innan jag börjar använda det..
    BF 150215
  • LinneaE

Välkomna alla nya!

Pyre88- Skönt att alla tog det så bra! Det känns alltid bättre när man har berättat för alla. :)
    Jag börjar också längta mer och mer efter ultraljudet, nu är det "bara" 3 v kvar för min del.

BF 150215
  • LinneaE

Aj aj! Nu har foglossningen verkligen slagit till. :( Jag måste gå myrsteg för att inte bäckenet ska rasa ihop, trots att jag börjat använda foglossningsbältet. Bara 6 månader till så blir det nog bra igen..

Hur går det för er andra? Har illamåendet tagit slut? 

BF 150215
  • LinneaE
    pyre88 skrev 2014-08-31 10:35:42 följande:
    Åh, det låter som att du pratar om mig när du beskriver lärarspringandet. Känt mig jagad hela veckan. Även jag har tidigare pendlat till Vännäs men gör det inte längre (och när jag pendlade var jag ju inte gravid). Hemskt skönt att ha 10 min väg hem efter jobbet nu!

Nu har jag (i v.17) börjat känna lilla skrutten. Kan inte jämföras med något jag tidigare känt så det måste vara det. Min man lyckades också träffa av att känna det om än han kände väldigt lite. För mig var det tydligt.
    I veckan kände jag för första gången en pyttespark. Tidigare har jag bara känt hur den flyttar sig runt runt. Så mysigt när man börjar känna den lite då och då. :)
    Fast i slutet är det mest jobbigt och man önskar att den slutar trycka så sjukt hårt mot revben m.m. 
    BF 150215
  • LinneaE
    pyre88 skrev 2014-09-05 18:44:39 följande:
    Jag har ett knep för att känna mer. Lägger mig på rygg med en värmekudde längs ryggraden hela vägen ner till rumpan som vilar på golvet. Sedan lyssnar jag/vi på musik och då brukar det hända grejer. Voltar och sparkar som en tok.
    Det lät spännande. Det ska jag prova. :) 

En vecka till ultraljud, vad jag längtar!
    BF 150215
  • LinneaE

Grattis till flickan Pyre88!
    Vi ska på RUL imorgon. Jag längtar!

Jag vet inte heller hur man gör en facebookgrupp men det känns som om det börjar vara dags med en sån grupp. :)

Jag drömde också helt sjukt inatt. Det är jobbigt med drömmar som gör att man är helt slut när man vaknar på morgonen.

BF 150215
  • LinneaE
    Penguine skrev 2014-09-13 15:12:41 följande:

Skönt att allt såg bra ut med er lilla tjej!

Vi ska iväg på det andra ultraljudet på måndag, den här gången måste vi komma ihåg att be om bilder för det glömde vi helt bort sist.

Hur gick det idag? Såg allt bra ut? Fick ni/ville ni veta vad det var för kön? :)
    BF 150215
  • LinneaE

Nu har vi varit på ultraljudet och allt såg bra ut! Så skönt. :)
    Vi blev flyttade 9 dagar! Så från 15/2 till 6/2. Mycket bra!

Jag hittade inte heller åt facebook-gruppen. Tror ni att vännerna ser om man går med i gruppen eller vilka grupper man är med i på ens sida? Jag har fortfarande bekanta jag inte vill ska vet något om bebisen..

BF 150206
Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15