Inlägg från: LinneaE |Visa alla inlägg
  • LinneaE

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!

• Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
  • LinneaE

Hej! Så trevligt med en till Umebo som väntar smått! :) det är mitt tredje barn men det var några år sedan jag var gravid sist. Hur mår du? Jag mår lite illa på morgonen annars går det bra. Min mage har bara svullit upp sjukt mkt så det börjar bli svårt att dölja. Vi ska också få barn i februari. :)

BF 150215
  • LinneaE

Jag är född -83. Så inte så mycket äldre än dig. ;) Första barnet dröjde det till v.17 innan det syntes så hoppas du hinner få förlängt innan dess! Jag fick fast arbete för några månader sen och det har jag aldrig haft tidigare så det känns sjukt bra! :)

• LinneaE

Nej, vi har inte berättat för någon än. Vi hade tänkt vänta 3 v till. Får se om det går. spännande för er imorgon då, att berätta för blivande farmor och farfar! Vi har inte kommit på något speciellt sätt att berätta. Så vi berättar nog bara som det är. Tror du era familjer blir glada? :)

BF 150215
  • LinneaE

Vad roligt att det gick på sista försöket då! Vi pratade idag om att vi nog ska berätta om en vecka eller två istället. Jag längtar efter att få berätta för någon fler, det känns mer verkligt då.
    Idag slocknade jag på soffan en timme på eftermiddagen. Börjar känna mig mer och mer trött, som tur är mår jag inte så illa än men det kommer väl snart!
    Vilket datum har ni preliminärt BF?

BF 150215
  • LinneaE

Hej och välkommen! Vad jobbigt med ett sent missfall, jag hoppas att vi alla slipper det. Har ni berättat för någon än att ni väntar barn? Det

BF 150215
  • LinneaE

Typiskt. Jag råkade skicka innan jag skrivit färdigt. Iallafall, det är lustigt det där med symtom. Man vill så gärna känna något, att det är på riktigt. Men sen när det börjar bli jobbigt ångrar man sig och vill helst slippa alla symtom. Haha

BF 150215
  • LinneaE
    Cariol skrev 2014-06-15 09:53:34 följande:
    Hej tjejer! Vad kul att det redan finns en aktiv tråd. Jag väntar mitt andra barn 18/2! Dottern fyllde precis 1år, så jag är fortfarande föräldraledig med henne. Är utbildad lärare men min anställning tog slut i början på föräldraledigheten så när det blir dags att börja jobba igen måste jag leta ett nytt jobb. Men det är ju ett senare bekymmer :)

Hej och välkommen! Vad trevligt att vi börjar vara några stycken nu, och alla inom någon vecka bara! Vi har prel. BF 15/2. Den här helgen gick fort, känns som att man mest har vilat eller sovit. Fast det behövdes nog.
  • LinneaE

Vi berättade för min sambos bästa kompis idag. Det är kul att någon fler än vi vet nu. :)

BF 150215
  • LinneaE

Vi är många som bor på Tomtebo. :) Pyre88: Hur gick intervjun idag? Idag var första riktigt jobbiga dagen för mig. Jag mådde illa så jag kallsvettades och var så trött på jobbet. Tur det är semester snart!

BF 150215
Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15