Inlägg från: Anonym (Rätt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rätt?)

Har han rätt att göra såhär!??

Har biopappan som avsagt sig all vårdnad och som inte ens förmår sig att fråga hur det går för barnen i skolan tvinga fram umgänge mot barnens vilja utan att vända sig till Tingsrätten?? När barnen vid något tillfälle förut sagt att dom hellre vill gå på disco och pyjamasparty så har han bara sagt att han SKA ha dom och att han inte tänker finna sig i att vänta flera veckor. Jag trodde att det var barnens rättighet att träffa honom om/när dom vill det för han har väl ingen egentlig rätt till umgänge med dom? Vi har inget fast umgängesavtal skrivet. Hur ska jag bemöta hans "krav" om jag ju vet att det är mot barnens vilja??

• Svar på tråden Har han rätt att göra såhär!??
  • Anonym (Rätt?)

Ja men om barnen inte vill, då får han gå genom Tingsrätten, han kan inte bara komma hit och kräva att dom ska följa honom välkommen!???

• Anonym (Rätt?)

Väl skulle det stå.

• Anonym (Rätt?)

Barnen anser inte att pappan bryr sig/anstränger sig när dom är där och när dom säger det till honom så försöker han att "köpa" dom genom att åka till leksaksaffären eller något annat men sen när dom kom hem till honom igen så bryr han sig lika lite igen. Innan dom åker hem efter umgänget så lovar han en massa saker som han gången därpå helt har "glömt bort". Sen att han både misshandlat mig för länge sedan och att det sen kommit fram att han misshandlat en annan tjej han haft och barnen ju träffat under flera år får väl dom att känna sig illa till mods. Jag förstår att dom hellre vill göra annat än att åka till honom och gång på gång bli svikna och inte veta hur hans humörsvängningar kommer att vara eller om det kanske rentav är dom som blir misshandlade nästa gång.

• Anonym (Rätt?)
    Drottningen70 skrev 2014-06-08 17:22:53 följande:
    Då får ju pappan se till att barnen kommer iväg på sina aktiviteter.

Pappan ställer aldrig upp och skjutsar till aktiviteter, därav har ungarna gått miste om väldigt mycket och det spelar nog också in till viss del när dom säger att dom inte vill åka till honom. Han ställer aldrig upp för dom.
  • Anonym (Rätt?)

För att klydda till det ännu mer så har jag nu fått veta att när barnen är hos honom och han har frågat dom om dom inte vill komma oftare så har dom vid flera tillfällen sagt ja enligt honom. Till mig så säger dom raka motsatsen och pratar typ aldrig någonsin om honom om det inte är jag som tar upp honom. Deras pappa har ett himla humör och vad jag kan tänka så vill dom inte att han ska bli arg utan svarar bara precis så som dom tror att han förväntar sig. Detta gör det ju ännu svårare för mig att säga att dom inte vill åka för enligt honom så vill dom ju. Jag förstår dock om det är så att dom inte vågar vara ärliga för det sista året jag var tillsammans med honom så gick jag på tå praktiskt taget hela tiden för han var så labil och smockorna och förnedrandeheter bara hängde i luften. Det är skitsvårt och jag vet inte hur jag ska göra för jag vill inte tvinga barnen att säga något som jag vet kan få honom skitförbannad!!??

Svar på tråden Har han rätt att göra såhär!??