Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Får ingen tid med min dotter :(

Jag förstår hur du känner och jag kan relatera till hur din dotter känner, jag är nära i ålder. Det bästa du kan göra är att acceptera läget och inte vara kvävande eller klängig. Hur svårt det än må vara.
    De flesta jag känner som nyss blivit vuxna har ett stort behov att att göra sig helt fria från föräldrarna. Tids nog kommer de tillbaka om de kan göra det lite på sina villkor, inte för att föräldrarna spelat på deras dåliga samvete, varit klängiga eller krävande.
    Men fortsätt du att visa hur mycket du älskar din dotter, bjud hem henne eller undra om du får komma och hälsa på henne. Visa att du bryr dig om vad som händer i hennes liv, men att det verkligen är just hennes liv.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    BaraEnMamma skrev 2014-06-07 19:21:55 följande:
    Visst, hon är snart vuxen, men hon behöver väl inte skita i mig för det? Kan hon inte bo mer hos mig och med sin pappa varannan vecka? Kan hon inte utbilda sig närmare mig så jag slipper vara ensam? Vill ha mina barn nära mig!
    Hon ska inte behöva ta ansvar för dina känslor eller begränsa sitt liv efter dig.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Får ingen tid med min dotter :(