kan jag få igångaättning pgrund av snabba förlossningar
Jag har fått godkänt för igångsättning pga snabba förlossningar, min BM kollade mitt partogram sedan sist och sa att det inte skulle vara några snack om saken och att de inte nekar en omföderska här när det gått så snabbt innan, ettan tog kanske 4h och var rätt stor vilket var anledningen till att det drog ut på tiden öppnade mig från 6-fullt på 15min sen tog det tid att krysta ut henne eftersom hon inte fastnade i läge, tvåan tog 45min och han kom ut med båda armarna före, öppnade mig utan smärta hade lite molvärk som försvann, var öppen 6cm vid kontroll på mvc och fick åka direkt in på förlossningen utan värkar.
Har bara pratat med BM på specmvc i telefon och fått tid för läkarbesök efter att hon tittade i mina journaler från förra förlossningarna och då avslutade hon med "ta med förlossningväskan när du kommer för är det gynnsamt startar de förlossningen direkt"
Så jag behövde inte ens ha samtal med läkare först utan det verkar bara vara för att kontrollera att det är redo så denna torsdag kommer min vanliga BM som även jobbar på förlossningen göra en lätt hinnsvepning på mig för att reta tappen inför läkarbesöket nästa vecka =)