• malin84johansson

kan jag få igångaättning pgrund av snabba förlossningar

Jag har fött två barn innan den ena tog 2,5 timmar från att vattnet gick å min andra tog 45 minuter från första värk vattnet han aldrig gå och han föddes med hinnerna på ...nu börjar det närma sig tredjes ankomst å jag är så fruktansvärt rädd att jag ska födda han /hon hemma när bara jag å barnen är där har till och med mardrömmar om det läste lite om igångaättning å det verkar aom om man bara få det när man har medicinska beavär ....finns det någon som vet eller fått igångsättning pgr av just anabba förlossningar ???

• Svar på tråden kan jag få igångaättning pgrund av snabba förlossningar
  • Scratt

Min första tog 4,5 timmar från första känningen (lite mensvärk)
    Min andra tog 10 minuter från första känningen och jag är också orolig. Allt tyder på att det kommer gå undan denna gången också.

Jag får ingen igångsättning, min läkare säger att dom slutat bevilja igångsättningar av den anledningen

• malin84johansson

Uff tungt. Det är inge roligt finns ju alltid en risk med att "råka" föda hemma ju å vem bär det annsvaret då :(

• malin84johansson

Lycka till nu då föresten ;)

Scratt skrev 2014-06-06 18:05:56 följande:
    Min första tog 4,5 timmar från första känningen (lite mensvärk) Min andra tog 10 minuter från första känningen och jag är också orolig. Allt tyder på att det kommer gå undan denna gången också. Jag får ingen igångsättning, min läkare säger att dom slutat bevilja igångsättningar av den anledningen

• Snuttan80

Min första tog 50 min å andra nästan en Tim och den tredje som kom för 3 månader sen tog 3 Tim. Var aldrig nått prat om igångsättning för mig

• Lindsey Egot the only one

De brukar säga att tredje barnet tar längre tid än andra. Jag har fött fem barn och inget av de senare vagnen har gått snabbare än med andra som tog 1 timma. 3:an och 4:an tog 4 timmar vardera och femman blev jag igångsatt och det tog 32 timmar.

• malin84johansson

Ja det känns ju lite tryggare att veta ska läsa på om fölosaningar med 3 barnet aka även prata med min barnmorska nu på torsdag måste försöka sluta oroa mig å bara fokusera

Lindsey Egot the only one skrev 2014-06-06 18:50:32 följande:
    De brukar säga att tredje barnet tar längre tid än andra. Jag har fött fem barn och inget av de senare vagnen har gått snabbare än med andra som tog 1 timma. 3:an och 4:an tog 4 timmar vardera och femman blev jag igångsatt och det tog 32 timmar.

• mammatill6

Jag blev igångsatt av den anledningen. Men de avvaktade så långt som möjligt och satte igång när det var moget. Fick gå på regelbundna kontroller .

• malin84johansson

Ja det spelar inte mig någon roll går gärna på kontroller varje dag om det är så .....är bara så rädd för att jag ska föda på vägen eller på väg

mammatill6 skrev 2014-06-06 19:21:15 följande:
    Jag blev igångsatt av den anledningen. Men de avvaktade så långt som möjligt och satte igång när det var moget. Fick gå på regelbundna kontroller .

• malin84johansson

Va det längesedan du blev biviljade det eller är det nyss ??

mammatill6 skrev 2014-06-06 19:21:15 följande:

• malin84johansson

Va det nyligen du blev beviljad igångsättning tänkte om det är olika i olika kommuner

MammaHela skrev 2014-06-06 19:12:26 följande:
    Jag blev beviljad igångsatt med barn nummer 3 pga tidigare snabba förlossningar. Är väldigt glad att de satte igång mig. Annars hade hon fötts hemma.

• romlen

Jag skulle ha fått det om jag velat då mina 3 barn kommit väldigt fort! Har dock önskat själv att få komma in till förlossningen för undersökning samt bli igångsatt när det är moget (bor i STHLM)

• malin84johansson

Ååå det är det jag vill bli undersökt med täta kontroller bara så dom håler kolla å tar hinnan när allt är redo ochh moget hoppas min barnmorska oxå förstår å låter mig få det ?

romlen skrev 2014-06-07 20:54:28 följande:
    Jag skulle ha fått det om jag velat då mina 3 barn kommit väldigt fort! Har dock önskat själv att få komma in till förlossningen för undersökning samt bli igångsatt när det är moget (bor i STHLM)

• Lady Namárië

Jag blev igångsatt med de två yngsta. Beslutet togs via Auroramottagningen baserat på min förlossningsrädsla efter första förlossningen och de snabba förloppen. Vi hade en timmes resväg till sjukhuset. Yngsta barnet är fött tolv minuter efter att jag konstaterades vara öppen 4 cm.

So say we all
  • drömmaromsmått

Jag har fått godkänt för igångsättning pga snabba förlossningar, min BM kollade mitt partogram sedan sist och sa att det inte skulle vara några snack om saken och att de inte nekar en omföderska här när det gått så snabbt innan, ettan tog kanske 4h och var rätt stor vilket var anledningen till att det drog ut på tiden öppnade mig från 6-fullt på 15min sen tog det tid att krysta ut henne eftersom hon inte fastnade i läge, tvåan tog 45min och han kom ut med båda armarna före, öppnade mig utan smärta hade lite molvärk som försvann, var öppen 6cm vid kontroll på mvc och fick åka direkt in på förlossningen utan värkar.

Har bara pratat med BM på specmvc i telefon och fått tid för läkarbesök efter att hon tittade i mina journaler från förra förlossningarna och då avslutade hon med "ta med förlossningväskan när du kommer för är det gynnsamt startar de förlossningen direkt"

Så jag behövde inte ens ha samtal med läkare först utan det verkar bara vara för att kontrollera att det är redo så denna torsdag kommer min vanliga BM som även jobbar på förlossningen göra en lätt hinnsvepning på mig för att reta tappen inför läkarbesöket nästa vecka =)

Svar på tråden kan jag få igångaättning pgrund av snabba förlossningar