Inlägg från: Lollipoppan |Visa alla inlägg
  • Lollipoppan

BIM Juli 2014

Pompalens skrev 2014-06-26 08:00:14 följande:

Jag tror jag är gravid! Jag fick missfall förra månaden och i onsdags testade jag positivt på ägglossningstestet och svagt positivt på graviditetstestet. Jag kände under samlaget att jag hade ägglossning (jag känner av livmodertappen).

Nu har jag fått graviditetssymptom sen några dagar, inte så starka som sist och några saker skiljer sig som att jag har mindre ont i magen, inte lika kraftigt illamående och ryggvärken är lindrig. Däremot fick jag nidblödning vilket jag inte hade förra gången (eller jag tror det är det i alla fall).

För att ändå vara säker (vem vill vänta till efter BIM ;) ) ville jag börja testa nu, då jag är på ÄL+8 för att förhoppningsvis se en stegring av tydlighet på graviditetstestet. Då skulle jag ju vara säker på att jag var gravid. Testade i morse, jättestarkt plus. Mycket starkare än förra veckan (då såg jag strecket tydligt men det var svagt), nästan lika kraftigt som kontrollstrecket.

Så nu känner jag mig ganska säker, för jag tror inte att hormonerna kan hoppa upp och ner tre veckor efter missfall. Eller?

Ska testa igen, så klart ;) , om några dagar men det verkar annars som att jag först får veta efter BIM.

Hoppas, hoppas att denna får stanna!

Grattis! Verkar ju som du är gravid.
  • Lollipoppan
    Nallebjörnis skrev 2014-06-30 16:00:33 följande:

php2NEsIc19617.jpg

Visst är det ett plus?!?!

*Michaela Victoria 091216*
    Vad kul! Grattis. Har BIM på lördag, men inga symtom :(.

Har inga som helst förhoppningar. Hade du några symtom?
  • Lollipoppan
    Nallebjörnis skrev 2014-06-30 16:00:33 följande:

php2NEsIc19617.jpg

Visst är det ett plus?!?!

*Michaela Victoria 091216*
    Vad kul! Grattis. Har BIM på lördag, men inga symtom :(.

Har inga som helst förhoppningar. Hade du några symtom?
  • Lollipoppan

Fick en liten blödning idag på BIM -4. För 8 år sedan 1 juli på vår bröllopsdag :) fick jag också en och då var det äldsta dottern som var på G :). Men vågar inte hoppas för mycket. Men mannen undrade vad det var med mig idag för är vrålhungrig hela tiden

!!

• Lollipoppan
    carro90 skrev 2014-07-01 17:47:26 följande:

Snälla, måste ha er hjälp av era ögon snabbt! är på bim-5 idag o tog nyss ett test för att bevisa för mig själv att det är alldeles för tidigt att testa! Hade tänkt mig att det skulle bli tokblankt med detta va vad jag fick... Strecket är rosa i verkligheten, men om det är ett spök så vill jag inte berätta för sambon. Kan även tillägga att jag hållit mig i 7 timmar o inte druckit mer än ca 0,3 l vatten under tiden så det va väldigt koncentrerat. 

Grattis!!
  • Lollipoppan

Haft en underbar dag med mina barn, försöker verkligen att inte deppa för att mensen kom. Men det är svårt. Tänker att det beror på mina sköldkörtelproblem och att det inte kommer bli mer barn för oss. Men ska försöka att tänka positivt. Ska tex ladda upp med ÄL test. Varifrån ska man köpa? Vilka är bäst?

Grattis alla som plussat!

• Lollipoppan
    snö 81 skrev 2014-07-05 19:33:29 följande:

Är det bara jag eller är det gravida magar överallt just nu?!

Har deppat ihop rätt rejält och tror inte att vi någonsin kommer lyckas.

Håller med, ser magar vart man än går. Inte lätt att försöka släppa det och slappna av.
  • Lollipoppan
    snö 81 skrev 2014-07-05 20:57:31 följande:
    Nej verkligen inte.

Jag har börjat fundera på paus ett tag, men sambon vill inte pausa, han vill fortsätta försöka
    Vissa blir ju gravida när de slutar försöka, men hur slutar man försöka undrar jag?
  • Lollipoppan
    corran skrev 2014-07-05 19:27:22 följande:

Nähä...ingen bebis i magen den här gången heller... Skitmens... Blir bara så less :( men men inge att göra åt saken bara försöka igen!

Tråkigt. Håller tummarna för nästa gång då!
  • Lollipoppan
    eagle87 skrev 2014-07-06 21:10:24 följande:

hmm vet inte vad jag ska tro. har tidigare månader fått lite ljusbrunt på bim -1 sen dagen efter mens. nu började ljusbrunt på bim-3.. o de kommer o går, kommer ibland nästan svart liten prick pp pappret, de ju torkat blod om de så pass mörkt, känner inga andra mens symptom. har emellanåt jätteont i brösten typ som att de sår eller blåmärken. ojämn brunfärg runt vårtgårdarna typ som att de växer? åh hoppas inte mensen kommer. har googlat o man kan ha bruna flytningar runt bim o plussa.?

Ser ju verkligen ut som ett pluss. Grattis!
  • Lollipoppan

Min enda mysdag denna cykeln lär bli idag. Tror inte jag ska ha ÄL på några dagar, inga tecken och inga ÄL flytningar. Därför har jag hoppat till aug tråden trots att jag hinner med en BIM eller BM som det blir nu ;) till denna månaden.

Drar på resa nu en vecka. Lycka till alla! Hoppas se många plus när jag kommer hem!

Svar på tråden BIM Juli 2014