ensam vårdnad, hur stor chans?
För att göra en lång historia kort så har jag och mitt barns pappa delad vårdnad.
Vi bor i olika städer, gjorde Slut innan barnet var året, (nu är barnet i skolålder) och barnet har bott heltid hos mig sedan dess. Barnet var varannan helg hos sin pappa, men under en period av ca 1 år träffades dom knappt alls. Pappan flyttade till en annan stad och har nu en ny familj och träffar barnet enbart på lov och då under premissen att jag betalar halva resan. Han är inte aktiv i barnets liv utöver när det hälsar på honom och ringer tex inte eller håller sig uppdaterad på annat sätt.
Vägrar skriva över vårdande på mig. Eftersom avståndet och bristen på umgänge göt att vi inte träffas speciellt ofta är det svårt för oss att ha ett bra samarbete. Hur stor är chansen att jag får hela vårdnaden om jag ansöker om den?
Samarbetsamtal på FR har inte hjälpt då pappa inte dykt upp mer än på 1 möte och sen vägrat.
Vill inte ansöka och sen ändå förlora och bara ha delad vårdnad och då ha förstört vår relation och samarbete ännu mer :/