Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
Pingeming - boka ett privat. Finns flera ställen som gör det, i vart fall där jag bor (Stockholm). Kostar ca 600 kr.
Pingeming - boka ett privat. Finns flera ställen som gör det, i vart fall där jag bor (Stockholm). Kostar ca 600 kr.
Sen undrar jag om inte din blödning och flytning är skäl nog att få ett kontroll-UL. Ring din BM eller Gynakuten och kolla.
Gaa nedrans app, meddelandet skickas innan jag skrivit klart.
Privat UL kan man göra utan någon som helst anl. det är bara att boka in men om man har blödningar eller liknande tror jag det är fritt fram att kontakta allmänna sjukvården för kontroll.
Jag har två flickor. Jag mådde inte illa en dag med någon av dem. Inget alls.
Den här graviditeten mår jag så illa så illa. Kanske reagerar jag tvärtom, kanske är det en pojke där inne?! ???? Det tror jag dock inte. Tror inte vi kan göra killar ????
Jag har en av var och har inte mått illa någon av graviditeterna. Inte denna heller. Däremot upplever jag det som att jag är mycket tröttare denna gången men det beror nog på åldern:/
Är sjukt disträ också, så det börjar bli lite jobbigt. Gör så många klantiga saker så jag knappt vågar berätta. Undrar hur det ska gå när jag börjar jobba om två veckor?!! Är lite lagom disträ i vanliga fall men inte som nu! Ibland kan jag inte tänka på annat än graviditeten, googla grav. Info osv. Har kanske för mycket ledig tid;)
Vi har inte berättar vare sig för mina eller makens föräldrar. Vi har knappt berättat för någon. Det är typ 4 kompisar som vet.
Jag vill inte berätta för mina föräldrar. Deras reaktion när jag var gravid sist var minst sagt sårande. Då handlade det iofs om att de tyckte att vi skaffade barn för tätt (22 mån emellan, vilket inte ens är uppseendeväckande tätt). Nu kommer det vara lite över 3 år mellan bebis och min yngsta så kanske regerar de annorlunda. Jag vågar hur som inte chansa. Måste ju berätta någon gång men det får vänta. Klarade två veckors semester med dem utan att avslöja.
Vad gäller svärisarna lämnar jag det till maken. Jag tror iofs att de kommer bli glada. Svärmor är galen i bebisar ;)
Min kompis dotter har DS. Min kompis tog det hela väldigt hårt. Hon blev deprimerad och avskärmade sig från omvärlden. Hon blev nog mest chockad tror jag, det var inget hon räknat med direkt. När hennes dotter var ca en månad började hon sakta men säkert acceptera läget. Idag har hon världens finaste dotter som är som alla andra bara det att hon har DS. Dottern klarar sig fint i vardagen, går på förskola och har massa med kompisar.
Min kompis fick massa hjälp och info från samhället direkt. Tror det hjälpte henne mkt.
Numberthree - vilken fantastisk beskrivning, verkligen slående.
Emms1984- en uvi kan orsaka sammandragningar, det är därför viktigt att snabbt få behandling. Antar att du fått någon form av antibiotika!?
Mullemeck - jag är absolut ingen expert men jag har läst runt lite inför mitt kub-test. Det man mäter med blodprovet är två olika hormoner och relationen dem emellan. Tydligen varierar de på ett speciellt sätt om det finns sannolikhet för att fostret har DS eller en annan kromosomavvikelse. Kolla in.
www.minbebis.com/kub-test.html
Hoppas infon var till någon hjälp.
Tyvärr fick jag missfall i fredags, var då i V 15, så nu lämnar jag tyvärr den här tråden...