Inlägg från: Anonym (Civ ing) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Civ ing)

Löneförhandling för ingenjörer

Tog examen 2009 och blev då erbjuden en ingångslön på 29 000 kr/mån. Tackade dock nej och valde istället ett jobb med längre lön- 26 600 kr!! :O Inte så smart kanske rent lönemässigt men det fanns andra faktorer som vägde tyngre när jag valde det andra jobbet. Allt är faktiskt inte bara pengar.

Har jobbat inom offentlig sektor hela "karriären", bytt jobb en gång, varit föräldraledig ett par år, och har nu en lön på 41 000 kr/mån. Är jättenöjd då jag har ett roligt jobb och bra villkor i övrigt, bl.a. 32 semesterdagar per år, 28 timmars arbetstidsförkortning, ledig halvdag innan röd dag, 39 tim arbetstid i veckan, behöver inte jobba övertid och har f.ö ett väldigt flexibelt jobb. Kan komma och gå som jag vill och även jobba hemifrån så länge jag gör mitt jobb. Funkar väldigt bra med barn och livspusslet i övrigt. Nöjd :)

• Anonym (Civ ing)
    Anonym (...) skrev 2016-12-11 13:55:01 följande:

Alla fina löner och andra fördelar gör mig extra lockad att välja en civ. ing. utbildning. Har dock funderat på samhällsbyggare och inte IT som många här verkar jobba inom. Är det rimligt att anta att det ser likadant ut för samhällsbyggare?

Jag jobbar inom samhällsbyggnad. Kan varmt rekommendera det :) Finns hur många vägar som helst att gå sen beroende på vad man är intresserad av.
Svar på tråden Löneförhandling för ingenjörer