• Ellie

Min dotter har börjat kissa och bajsa på sig igen... fler med samma problem?

Ibland kan förstoppning ge sådana besvär. Det kan hända även om man bajsar varje dag. Barn i den åldern har ibland inte "tid" att bajsa ordentligt, utan de tömmer inte fullständigt. Då samlar det på sig bajs, vilket gör att ändtarmen töjs ut. När det blir på det viset kan det hända att man börjar läcka bajs, samt att det trycker mot blåsan så man lättare kissar på sig. Det behöver ju inte vara så förstås.

Jag tycker du skall besöka en barnmottagning (be om remiss via BVC om remiss krävs).

• Ellie
    Mini 7501 skrev 2014-06-02 22:46:58 följande:
    Gick inte att logga in på mobilen men det är jag som är TS. Tror inte hon varit med om något psykiskt jobbigt. Hon är heller aldrig hård i magen så det känns som att hon borde få ut allt. Hon små bajsar iochförsig ganska ofta. Tycker synd om henne för hon verkar själv tycka att det är jobbigt smile4.gif När jag frågar henne typ hur och varför så ser hon så skamsen ut. Får kanske kontakta BVC i morgon och se vad de säger.
    Det är just det att man inte behöver vara hård i magen för att det skall bli problem. Det räcker med att man inte bajsar ordentligt, vilket är väldigt vanligt i den åldern.

Kan ju vara annat också, och jag tycker det låter bra att du talar med BVC.
Svar på tråden Min dotter har börjat kissa och bajsa på sig igen... fler med samma problem?