Detnärmarsig skrev 2014-06-06 09:02:21 följande:
Måste bara nämna att jag var på BVC igår och berättade om problemet med sovandet. Sköterskan tycker jag gör mig själv en otjänst då han nu vänjer sig vid detta. Hon kanske har rätt, eller har alla ni rätt som säger att jag ska göra vad som funkar. Jag är mer inne på er linje för det är ju lätt att säga att säga att man ska fortsätta kämpa. Men funkar det inte då funkar det inte. Men det känns ändå svårt att veta vad som är rätt för ens barn! Är första gångs mamma och därmed villrådig :). Men som sagt jag gör det som känns bäst! Tack igen för alla svar!
Vi hade samma problem (typ), sonen sov sämst men det som ändå funkade bäst var vagnen. Jag frågade BVC om det och de sa precis som er att det inte var bra att vänja dem vid det osv....Sedan frågade jag en äldre barnläkare samma sak och han blev jätteirriterad på bvcsköterskorna och sa att man ska köra på det som funkar det är bäst gör barnen och ger trygga barn! Han menade att det bara var struntprat att man vänjer dem osv. Och i efterhand måste jag nog hålla med för rutinerna ändras så fort i alla fall de första åren. Spelar ingen roll om man får in värsta rutiner för plötsligt funkar det inte o då måste man ändra något i alla fall.