• Liten till

Bältesstol ALLTID från 4 år eller 15 kg??

Absolut vänta tills han är 4år. Och såklart 15kilo, men åldern är viktigast så nackmusklerna har hunnit utvecklas mer.

Men vem tycker det är trångt, klagar han eller tycker NI det ser trångt ut? Jag tyckte det såg trångt ut för sonen, men han klagade inte, så jag sa inget

• Liten till
    Mamma till Olle skrev 2014-06-01 19:54:49 följande:
    Tack alla för era svar! Inser att vi INTE ska köpa en bältesstol ännu!

Som någon skrev så är det nog egentligen vi som tycker det ser trångt ut, inte sonen. Han har en Britax Hi-way, det är ju en ganska liten stol. Till saken hör att vi ska flytta honom till baksätet nu efter att ha suttit där framme och då känns det smidigare med en framåtvänd så man har bättre koll på honom när man bara åker en vuxen. Vet att det är säkert att åka bakåtvänd men jag har hört att framåtvänd i mitten bak är säkert det också pga minskad risk vid sidokrockar. Får se om vi har kvar denna eller köper en bilbarnstol som går att ha både fram- och bakåtvänd. En bältesstol får vi iaf vänta med!

Bästa tipset är en spegel som man fäster på nackstödet på baksätet, med spegeln mot sonen. Då ser du honom i din backspegel när du kör vår var bökig innan den blev rätt inställd ( billigaste sorten) men så bra sen!! Då ser du honom och behöver inte oroa dig.

Lycka till!
Svar på tråden Bältesstol ALLTID från 4 år eller 15 kg??