• mimie

Byta från babyskyddet?

Måste bara fråga då jag är rädd för att göra fel gällande detta med bilstolar. Min son är snart fem månader men mycket stor för sin ålder, väger 9 kilo sedan fyra månader så gissar på närmare 10 kilo nu. Han är väldigt stark och stadig, han sitter inte helt utan stöd då han lätt trillar framåt men med lite hjälp så sitter han bra. Undrar om det är för tidigt att byta nu?

• Svar på tråden Byta från babyskyddet?
  • mimie

Har provat att sätta honom i den, han sitter bättre i den än i babyskyddet tycker jag. Okej, den jag köpt är från 9 kilo men de väger han ju redan. Då kan man alltså byta redan?

• mimie

Tack för de snabba svaren, nu är det bytt inför morgondagens bil äventyr :)

• mimie

Men det är ju lutning på stolen vilket gör att han inte trillar fram med huvet om han somnar, och är han vaken så håller han huvudet upp själv, han är som sagt väldigt stabil i nacken. För mig är krocksäkerheten viktigare än vad som är bekvämast för oss föräldrar, klar det är en nackdel att de kanske vaknar när man lyfter ur dom men jag tycker säkerheten går först.

• mimie
    isolande skrev 2014-06-02 14:03:21 följande:
    Byt! Oftast kan man luta stolarna lite så man slipper huvudhänget när de är så små. Vi köpte dessutom en extra sidokuddeinsats som gjorde att barnet fick mer stöd i sidled för huvudet när han var så liten. Britax gör sådana

Vi byte i helgen, satte stolen i mitten sätet bak så den sitter mellan våra stolar, vilket gör att den lutar ganska mycket. Japp jag har beställt en sådan kudde, borde komma nu i veckan :) han verkar trivas utan med, somnar så fort bilen rullar.
Svar på tråden Byta från babyskyddet?