• mrszat

snälla hjälp mig. jag ber er...bilder finns

min son är 5 månader nu och har sedan ca 1 månads ålder fått utslag på olika ställen på kroppen och ansiktet. vi har uteslutit komjölksprotein o vi har även pricktestat för det o det visade inget. jag smörjer med kortison o mjukgörande dagligen. men så fort jag trappar ner kortisonet så blossar det upp igen... vad tusan är det? verkar inte vara någon mat allergi iaf

kan dt vara psoriasis?
    vissa bilder jag ser tycker jag det ser ut som det o andra inte.. vi har varit på barnkliniken några gånger o läkarna vet inte heller...

någon som känner igen utslagen el nåt som kan hjäpa oss

• Svar på tråden snälla hjälp mig. jag ber er...bilder finns
  • Tibell

Det är ganska klassiska nässelutslag din lille pojk fått...

Vad äter han idag ? Ammar ni ? Jag skulle nog absolut säga att han har någon form av allergi...
    Eftersom mjölk visar negativt skulle jag tippa på ägg, vete ? Har ni pälsdjur hemma ?

• Majagräddnos78

Vill återigen tipsa om att pricktest kan ha fel. Be att få ett riktigt blodprov där de testar mjölk, ägg, soja, pälsdjur mm.

• Sophan
    Bajsa skrev 2014-05-30 18:47:19 följande:
    Du har Erythema Multiforme. Glad GOOGLA DET!
    Gjorde det. Jag vet inte om jag bara fick upp extremfall, men jag får inga varbölder eller kratrar eller torra skorpor. Tror mer på nässelutslag.
  • mrszat

Han är världens lugnaste bebis så inga metoder alls här. Hade via sensitive i början utan sköljmedel o nu har jag bytt till neutral... Ingen skillnad.. Dock så tvättar jag hans kläder ihop med våra sedan ett par månader tbx? Kan det vara det?? Tvättar allt i 60.. Inga djur alls i närheten

• mrszat

Han fick mjölkfri ersättning i3 veckor men ingen skillnad.. Jag upprepar.. Inga djur o inga mat allergier då han fick alltinnan han började äta någon fast föda. Bara ersättning som sagt

• mrszat

Altsåjag blir tokig. Nu har han fått typ finnar på hela armarna och axlar/rygg... Jag måste få veta vad tusan det är för fel. Var på akuten igår igen men läkarna vet inget. Om det skulle vara tvättmedlet skulle han fått eksemen i ansiktet då?? För det börjar alltid där!

• Lindsey Egot the only one

Har du ätit jordgubbar?

• HåkanHjulhålt

Det där på foten ser ju läskigt ut Gråter
    Stackarn

• Esma Sultan

Vad använder du till att smörja in honom? Barnolja? Han kanske är känslig mot det? Kanske tvålen du använder?

There is a crack in everything, that´s how the light gets in
Svar på tråden snälla hjälp mig. jag ber er...bilder finns