Inlägg från: Majagräddnos78 |Visa alla inlägg
  • Majagräddnos78

snälla hjälp mig. jag ber er...bilder finns

Vi hade samma problem, pricktest negativt på komjölksprotein. Senare visade det sig vara komjölksproteinallergi trots allt. Uteslut allt med komjölk, smör, margarin, i färdigmat, kakor, osv i 5 veckor om du ammar, eller ge mjölkfritt till bebisen. Önskar någon gett mig det rådet, vi hade sluppit mycket lidande! Men det kan ju vara tvättmedlet, tvål, kräm eller annan mat förstås. Bada endast 1-2 ggr i veckan och ha mat eller olivolja i vattnet. Ingen lotion, smörj med matolja vid behov. Skölj av med vatten vid kräk o bajsolyckor, absolut inga våtservetter. Har ni pälsdjur? Lycka till!!!

• Majagräddnos78

Vill återigen tipsa om att pricktest kan ha fel. Be att få ett riktigt blodprov där de testar mjölk, ägg, soja, pälsdjur mm.

• Majagräddnos78

Tolkar jag dig rätt ts, utslagen är hela tiden? Allergiska utslag kan både komma och gå, eller kvarstå dygnet runt. Min dotter hade utslag hela tiden, testade mjölkfritt 3v utan förbättring och negativt pricktest. Ändå var och är hon jatteallergisk mot mjölk!!! Testa minst 5 veckor. Kan ju vara annat än mjölk, men om ni endast ger ersättning, inga smakportioner, familjen tar bort alla parfymer, ät inte nötter, stek inte ägg eller fisk i 5 veckor. Det är värt det när bebisen är så dålig.

• Majagräddnos78

PS. Om ni äter en ostmacka, mjölkchoklad eller annat med mjölk ska ni tvätta händerna med tvål innan ni tar i bebisen om ni testar mjölkfritt igen.

Svar på tråden snälla hjälp mig. jag ber er...bilder finns