Inlägg från: Mandelskorpan |Visa alla inlägg
  • Mandelskorpan

snälla hjälp mig. jag ber er...bilder finns

mrszat skrev 2014-05-31 21:15:24 följande:
    Han fick mjölkfri ersättning i3 veckor men ingen skillnad.. Jag upprepar.. Inga djur o inga mat allergier då han fick alltinnan han började äta någon fast föda. Bara ersättning som sagt

Vilken "mjölkfri" ersättning fick ni? Finns ju olika och vissa barn tål inte de som är tillverkade på nedbruten mjölk. Sen känns tre veckor lite väl kort tid? Eller äter han helt mjölkfritt idag?

• Mandelskorpan
    mrszat skrev 2014-06-02 20:49:55 följande:
    Vi testade althera i 3 v för att det var det dem sa till oss på BVC.. En fråga bara.. Om det när mjölk han är allergiskmot. Skulle han inte ha dessa utslag hela tiden??? Han dricker ersättning 4-5 ggr/dag.. Har börjat med smakportioner för ett tag sedan. Amningen fungerade inte för oss alls. Gav upp efter 1 månad

BVC brukar inte vara så bra på allergier. Be att få remiss till en allergiläkare.

Är utslagen helt borta ibland alltså? Och kommer bara ibland? I så fall borde ni kunna se vad som ger utslag genom att skriva matdagbok. Har ni testat vetefri kost? Fundera också på vad ni ändrade i kosten när utslagen kom (runt 6mån?).

Om barnet inte haft utslag innan och har ätit samma ersättning som liten så borde det inte vara ersättningen? Vad äter han förutom ersättning? vete soja ägg fisk? Tomat paprika kiwi äpple päron?

Skriv upp allt han äter en vecka. Kolla vad han har ätit dagen innan utslagen kommer. På sonen tar det 1/2-1 dygn, han får utslag som kliar.
Svar på tråden snälla hjälp mig. jag ber er...bilder finns