Inlägg från: Esma Sultan |Visa alla inlägg
  • Esma Sultan

snälla hjälp mig. jag ber er...bilder finns

Vad använder du till att smörja in honom? Barnolja? Han kanske är känslig mot det? Kanske tvålen du använder?

There is a crack in everything, that´s how the light gets in
  • Esma Sultan

Ananas
    Ägg
    Gluten
    Mjölkprodukter
    Nötter
    Tomat
    Jordgubbar
    etc

Det som ni andra där hemma äter kan barnet påverkas av. Jag känner ett barn som är alergiskt mot i princip allt det där ovannämnda och ingen hemma får äta tex. nötter eller ägg för då blir h*n dålig på en gång.

• Esma Sultan
    LillyLo skrev 2014-06-01 22:02:14 följande:
    Berätta gärna vad du får veta,jag får dessa utslag som kliar o kliar o kliar så ja inte kan sova. under fötterna i hårbotten överallt. jag får utslagen typ 1-2 gånger per år men kan komma 1gång i 2-3 dagar oxå. har även fått att de börjar se ut som din bebis sen flytit ihop som stora landskap. min mamma fick även hon,dom sa på vårdcentralen att de va närvöst frammkallat o hon fick kortison tabl. jag vet inte alls vad de är el varför ja får dem!
    Alltså stress som har framkallat utslagen? Det är ju inte omöjligt. Vissa får munherpes, andra konstiga utslag medan vissa får halvsidig ansiktsförlamning vid långvarig stress. Det kan uttrycka sig på olika sätt hos olika människor och bebisar är ju inte immuna mot stress heller, tyvärr.
  • Esma Sultan
    mrszat skrev 2014-06-02 20:49:55 följande:
    Vi testade althera i 3 v för att det var det dem sa till oss på BVC.. En fråga bara.. Om det när mjölk han är allergiskmot. Skulle han inte ha dessa utslag hela tiden??? Han dricker ersättning 4-5 ggr/dag.. Har börjat med smakportioner för ett tag sedan. Amningen fungerade inte för oss alls. Gav upp efter 1 månad
    Du kanske har läst om nässelutslag redan? Jag lägger in en bra länk i alla fall.

http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Nasselutslag-hos-barn---urtikaria/

Hoppas att lillen blir bra snart! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden snälla hjälp mig. jag ber er...bilder finns