• maribel

snälla hjälp mig. jag ber er...bilder finns

Att stress framkallar utslag hos en 5-månaders är inte troligt, inte heller psoriasis. Mina båda barn har redan vid 3 samt 4mån ålder reagerat starkt via magen eller huden mot olika födoämnen. Min dotter var allergisk mot mjölk och ägg. Detta syntes inte på pricktester och gör det inte alltid heller när barnet är litet utan man får gå på symtomen.
    Min son reagerade starkt på pricktest och blodprov mot: Ägg, Mjölk, Vete, Fisk, Soja, Nötter, Mandel. Jag tycker det ser ut som nässelutslag blandat med eksem till följd av allergi. Vanligast i den åldern är mjölk och ägg. Kräv remiss till barnallergi läk. Så där kraftiga utslag ska han inte behöva ha!

Fick själv bråka hos bvc och vc då man inte kunde ge förklaring till mina barns utslag, sedan kallade man det för känslig hud och hormonutslag. När vi krävde remiss till allergimottagning hittade läkarna där orsaken vid första besöket. Idag har min son som är 5½ fortfarande kvar alla sina allergier som dessutom blivit värre.

(Du skrev att han fått mjölkfri ersättning, vilken sort då? För vissa av dem är sojabaserade istället och det är också en vanlig allergi bland bebisar).

• maribel
    mrszat skrev 2014-06-02 11:31:08 följande:
    Jag smörjer med mildison i ansiktet och locoid på kroppen och som mjukgörande smörjer jag Locobase repair flera ggr/dag... Jag kan tycka att han blir värre efter jag badat honom. Säg jag badar honom idag, så imorgon när han vaknar börjar man se i ansiktet på honom. Badar i endast vatten el med lite barnolja i.
    Om han inte har torr hud ska du inte smörja med mjukgörande.. Det förvärrar utslagen och göder eksemet då det är fet salva. Använd bara om det är torra fläckar. Du säger att han reagerat på ägg men end lite, våran barnallergispec säger att man aldrig ska lita på prover utan på symtom. prova att ta bort ägg och soja helt tills ni ska till läk.
Svar på tråden snälla hjälp mig. jag ber er...bilder finns